Foto: LETA

Valstij piederošās kompānijas "Latvijas Dzelzceļš" (LDz) meitasuzņēmuma "LDz Cargo" jaunieceltā valdes priekšsēdētāja Māra Bremzes kopējie ienākumi pērn bija 181,5 tūkstoši eiro, liecina Valsts ieņēmumu dienestā iesniegtā amatpersonas deklarācija.

Tostarp visvairāk - 148,7 tūkstošus eiro - viņš saņēma darbā LDz, bet 22,3 tūkstošu eiro ienākumus Bremze saņēma no pasažieru pārvadātāja pa dzelzceļu "Pasažieru vilciens". Tāpat 6830 eiro bija viņa alga kooperatīvajā krājaizdevu sabiedrībā "Dzelzceļnieku KS" un vēl 3547 eiro Bremze no šīs iestādes saņēma procentu maksājumos.

Deklarācija liecina, ka Bremzem pagājušā gada beigās bezskaidrā naudā bija kopumā 96,4 tūkstoši eiro, bet skaidras naudas uzkrājumu viņam nebija.

Jaunā "LDz Cargo" valdes priekšsēdētāja īpašumā 2014. gada nogalē bija 2003. gada kuģa motors "Mercury", 2003. gada motorlaiva "Tracker PRO Deep V16", 2010.gada piekabe-transporta laivu vedējs "EZ Loader EZL90B", kā arī 2009. gada automašīna "Volvo XC90".

Bremzem pagājušā gada beigās piederēja 7,11 eiro vērtas kapitāldaļas "Dzezceļnieku KS, kā arī 1422,8 eiro vērtas kapitāldaļas uzņēmumā "Vadības risinājumi".

Jau vēstīts, ka Bremzi otrdien apstiprināja "LDz Cargo" valdes priekšsēdētāja amatā pēc tam, kad atlūgumu iesniedza līdzšinējais vadītājs Guntis Mačs.

"Tā kā mums bija radušās zināmas domstarpības stratēģiskos jautājumos, tad mēs abpusēji secinājām, ka mēs nevaram sastrādāties, un es uzrakstīju atlūgumu," teica Mačs.

Latvijas Televīzijas raidījums "Rīta Panorāma" otrdien vēstīja, ka Mačs, iespējams, zaudēs amatu, turklāt, pēc neoficiālās informācijas, pie viņa veiktas kratīšanas. Mačs gan raidījumam noraidīja, ka pie viņa veiktas jebkādas kratīšanas, savukārt iespējamo atbrīvošanu no amata viņš saistīja ar LDz reorganizācijas plānu, kas pat neesot apspriests ar kompānijas meitasuzņēmumiem. Mačs šim plānam nepiekrīt.

Informācija datubāzē "Lursoft" liecina, ka Mačs "LDz Cargo" vadīja kopš 2008.gada decembra. Iepriekš bijis uzņēmuma valdes loceklis.

Savukārt Bremze LDz dažādos amatos strādā gandrīz 20 gadus. Viņš ir ieguvis inženiera - ekonomista izglītību Rīgas tehniskajā universitātē. Līdz ar stāšanos jaunajā amatā, Bremze atstās LDz finanšu direktora amatu, taču pagaidām amatu apvienošanas kārtībā pildīs arī valdes locekļa amatu "Pasažieru vilcienā".

"LDz Cargo" ir lielākais dzelzceļa kravu pārvadātājs Baltijas valstīs. Latvijas dzelzceļa kompānija "Latvijas dzelzceļš", kas pieder valstij, ir vienīgais "LDz Cargo" īpašnieks. "LDz Cargo" tika izveidots dzelzceļa kompānijas reorganizācijā un atbild par kravu pārvadājumiem.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!