Foto: LETA

Pasažieru pārvadātāja pa dzelzceļu "Pasažieru vilciens" (PV) jauno elektrovilcienu iepirkuma otrajai kārtai kvalificējušies visi pieci pretendenti, pavēstīja kompānijas Sabiedrisko attiecību daļas vadītājs Egons Ālers.

"PV iepirkumu komisija dalībai elektrovilcienu iepirkuma otrajā kārtā apstiprināja visus piecus pretendentus," sacīja Ālers.

Viņš norādīja, ka 2016.gada sākumā, pēc nepieciešamo saskaņojumu veikšanas, kompānijas "Patentes Talgo", "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles" (CAF), "Stadler Polska", "Škoda Vagonka", kā arī "Siemens AG" un "Sinara Group" kopuzņēmums "Уральские локомотивы" saņems uzaicinājumu dalībai elektrovilcienu iepirkuma sarunu procedūras otrajā kārtā.

Pilns piedāvājums jauno elektrovilcienu piegādei pretendentiem būs jāiesniedz 75 dienu laikā.

"Tas, ka iepirkuma otrajai kārtai kvalificējas visi pirmajā kārtā pieteikumus iesniegušie pretendenti, atkārtoti apliecina, ka esam izvēlējušies piemērotāko sarunu procedūras formu, kas nodrošina augstu konkurenci un ļaus mums iegūt iespējami izdevīgākos nosacījumus jauno elektrovilcienu iegādei," sacīja PV valdes priekšsēdētājs Andris Lubāns.

Sarunu procedūras pirmās kārtas nozīmīgākie vērtēšanas kritēriji bija piegādātāju agrākā pieredze strādājot Eiropas Savienības tirgū, kā arī ar 1520 milimetru platuma sliežu vilcieniem un pretendentu finansiālā stabilitāte. Tāpat ērtēta piedāvātā vilciena konceptuālā modeļa atbilstība nolikumā definētajām tehniskajām prasībām.

PV izsludinājis konkursu par 32 piepilsētas pasažieru elektrovilcienu ar 400-450 sēdvietām piegādi. Tostarp paredzēts, ka iepirkuma konkursa uzvarētājam būs jāpiegādā piepilsētas pasažieru elektrovilcieni, kā arī piegādāto piepilsētas pasažieru elektrovilcienu uzturēšanai nepieciešamais aprīkojums un jāveic personāla apmācība par piegādāto piepilsētas pasažieru elektrovilcienu ekspluatāciju un uzturēšanu. Vilcienu iegādei PV iecerējis ņemt kredītu.

Galvenie vērtēšanas kritēriji konkursā būs vilcienu piegādes un dzīves cikla izmaksu summa, vērtējot uz vienu sēdvietu, vilcienu elektroenerģijas patēriņš, kā arī vilcienu piegādes termiņi. Vēlamais vilcienu piegādes laiks ir 2016.gads, bet pēdējais vilciens jāpiegādā ne vēlāk kā 36 mēnešu laikā kopš līguma noslēgšanas.

PV iepriekš norādījis, ka konkursa dokumentāciju izņēma vairāk nekā 30 pretendentu.

PV ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no valstij piederošās Latvijas dzelzceļa kompānijas "Latvijas Dzelzceļš" veiktajām funkcijām. Iepriekš PV 100% bija "Latvijas Dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas pārveidots par valsts uzņēmumu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!