Foto: LETA

Krievijas rubļa vērtības krišanās vienam no lielākajiem Latvijas uzņēmumiem AS "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca" (DLRR) ir radījusi nopietnas problēmas ar pasūtījumiem un iespējām tos izpildīt, pastāstīja Daugavpils pilsētas domes priekšsēdētājs Jānis Lāčplēsis (Latgales partija).

"Patlaban uzņēmumam ar vairāk nekā pusotra gadsimta vēsturi ir samazinājies noslēgto līgumu skaits un, lai arī pašvaldība pagaidām nav saņēmusi nekādus oficiālus paziņojumus par strādājošo atlaišanu, nav izslēgts, ka drīzumā darbinieku skaits uzņēmumā varētu samazināties," norādīja Lāčplēsis.

Ja ņem vērā, ka pasūtījumi no rubļa zonas līdz šim ir veidojuši ap 80% no kopējā DLRR pasūtījumu portfeļa, kļūst skaidrs, ka situācija uzņēmumā tik tiešām var izveidoties ļoti nopietna, uzsvēra Daugavpils mērs.

"Pašvaldības pasūtījumu uzņēmumā nav. Ja uzņēmumā tomēr būs liels strādājošo skaita samazinājums, pašvaldība bez ienākumu avota palikušajiem iedzīvotājiem centīsies nodrošināt nepieciešamo sociālo palīdzību," norādīja Lāčplēsis.

Daugavpils domes atbildīgās amatpersonas ir tikušās ar Satiksmes ministrijas un VAS "Latvijas Dzelzceļš" pārstāvjiem un pārrunājušas iespējas izvietot DLRR papildu pasūtījumus. Taču jau tagad ir skaidrs, ka ar "Latvijas Dzelzceļa" pasūtījumiem vien nodrošināt DLRR nepieciešamās jaudas nebūs iespējams. Tāpat uzņēmums ir saņēmis piedāvājumus savas darbības orientēšanai uz Rietumiem, taču tas prasa laiku un resursus.

Patlaban DLRR ir nodarbina vairāk nekā 1000 strādājošo.

Jau ziņots, ka šodien notiks DLRR akcionāru sapulce, kuras darba kārtībā ir jaunas DLRR padomes vēlēšanas, jaunas DLRR revīzijas komisijas vēlēšanas un citi jautājumi.

DLRR 2014.gada deviņos mēnešos strādājusi ar 17,372 miljonu eiro konsolidēto apgrozījumu, un tas ir par 15,9% mazāks nekā 2013.gada deviņos mēnešos, liecina konsolidētais finanšu pārskats, kas iesniegts "Nasdaq Riga".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!