Foto: LETA

Informācijas un komunikācijas tehnoloģiju uzņēmuma "Lattelecom" grupas peļņa pērn sasniegusi 32 miljonus eiro, ceturtdien informēja uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Juris Gulbis. Arī 2015.gadā "Lattelecom" grupa nopelnīja 32 miljonus eiro

Tikmēr uzņēmuma grupas apgrozījums pagājušajā gadā sasniedza 193,25 miljonu eiro, kas ir par 2,6 miljoniem eiro vairāk nekā 2015.gadā, kad grupas kopējais apgrozījums bija 190,65 miljoni eiro.

Lūgts komentēt pagājušā gada rādītājus, Gulbis teica, ka pagājušā gada finanšu rezultāti atbilst budžeta plānam, ko noteicis akcionārs.

Tikmēr šogad plāns esot ambiciozāks, taču Gulbis sīkāk to nekomentēja, jo plāns 2017.gadam vēl jāsaskaņo ar akcionāriem.

Gulbis informeja, ka pieaugums pērn bijis gan pamatbiznesā, gan jaunajos biznesa virzienos. Tostarp jaunajos biznesos straujāko attīstību uzrādījusi mazumtirdzniecība, apgrozījumam pieaugot 2,6 reizes. Reklāmas bizness pērn audzis par 96%, tāpat būtiski palielinājušies ieņēmumi no lietu interneta, kur pieaugums bijis par 88%, kā arī datu centra pakalpojumiem - par 23%. Savukārt no pamatbiznesa jomām ienākumi palielinājušies vairumtirdzniecības, tīkla un ēku inženiersistēmu izbūvē un uzturēšanā - par 23%, kā arī televīzijas biznesā - par 6%.

Pērn uzņēmums attīstībā un pakalpojumu uzlabošanā investējis 32 miljonus eiro, tostarp 7,5 miljoni eiro ieguldīti interneta tīkla pamata infrastruktūrā. "Pasaulē, kas digitalizējas nevis pa gadiem, bet pa mēnešiem, īpaši svarīga ir kvalitatīva, droša un ātra interneta nodrošināšana, tāpēc pērn esam veikuši būtiskas investīcijas interneta uzturēšanas tehnoloģijās. Vienlaikus esam ielikuši labus pamatus lietu interneta infrastruktūras un pakalpojumu attīstībai, kas šogad būs viena no "Lattelecom" prioritātēm," sacīja Gulbis.

Viņš norādīja, ka šogad tiks attīstīti jauni pakalpojumi, turpināsies investīcijas kvalitatīvā televīzijas (TV) saturā, pilnveidojot un attīstot filmu, seriālu un TV platformu "Shortcut", "Lattelecom" interaktīvo un virszemes televīziju, "pop-up" kanālus, kā arī tiks veidots unikāls vietējais saturs.

"Lattelecom" Tehnoloģiju dienesta direktors Uldis Tatarčuks norādīja, ka atbilstoši iepriekšējo gadu datiem kopējā "Lattelecom" interneta datu plūsma katru gadu pieaug 1,3 līdz divas reizes. Tas ir saistīts gan ar ātruma palielināšanu esošajiem klientiem un pieslēgumu tehnoloģijas maiņu, gan ar klientu skaita un datu plūsmas patēriņa pieaugumu, piemēram, interaktīvās televīzijas ierakstu, arhīva, video nomas datu plūsma gada laikā pieaugusi no 85 līdz 120 gigabitiem sekundē.

"Tādēļ ļoti būtiskas ir investīcijas interneta centrālo maršrutētāju un datu pārraides pamattīkla mezglu atjaunošanā. Pērn "Lattelecom" pirmais Latvijā ieviesa savienojumus, palielinot pamattīkla kapacitāti līdz 100 gigabitiem sekundē, novēršot pārslodzes risku, kā arī nodrošinot uzbrukumu inteliģentāku bloķēšanu tīkla līmenī," uzsvēra Tatarčuks.

"Lattelecom" ir viens no lielākajiem Latvijas telekomunikāciju uzņēmumiem, kas pieder valstij Privatizācijas aģentūras personā (51%) un Skandināvijas koncerna "TeliaSonera" meitasuzņēmumam "Tilts Communications" (49%). 2015.gadā uzņēmuma grupas apgrozījums bija 190,65 miljoni eiro, bet peļņa - 32 miljoni eiro.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!