Foto: DELFI

Alkoholisko dzērienu ražotāja AS "Latvijas Balzams" (LB) neauditētais apgrozījums pērn bijis 67,7 miljoni latu, liecina uzņēmuma neauditētais 2011.gada pārskats, kas iesniegts biržā "NASDAQ OMX Riga".

2010.gadā LB auditētais neto apgrozījums bija 74,94 miljoni latu.

Paziņojumā norādīts, ka 2011.gadu LB aizvadījis sekmīgi, lai arī bijusi ekonomiskās aktivitātes samazināšanās Latvijā un uzņēmumam nozīmīgos eksporta tirgos. LB lielu uzmanību ir veltījis ražošanas izmaksu kontrolei un savas produktivitātes paaugstināšanai.

Līdz ar to sasniegta 3,8 miljonu latu neauditētā peļņa, kas ir tuvu 2010.gada auditētajam rezultātam - 3,9 miljoniem latu, lai gan apgrozījuma samazinājums bijis par 10%.

Uzņēmuma rentabilitātes rādītājs jeb tīrā peļņa pret apgrozījumu 2011.gadā pieaugusi par 0,5 procentpunktiem salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu.

Nodokļos valsts budžetā pērn LB ieskaitījis 36,5 miljonus latu, no tiem 26,1 miljonu latu - kā akcīzes nodokli.

2011.gadā par 6% samazinājusies LB produkcijas realizācija Latvijas tirgū. Kā skaidrots paziņojumā biržai, tas saistīts ar akcīzes nodokļa paaugstināšanu un nelegālā alkohola aprites pieaugumu.

2011.gadā galvenie LB eksporta virzieni ir bijuši Baltijas valstis, Krievija, Norvēģija, Polija, Ukraina un Turcija. Produkcijas eksports uz Igauniju salīdzinājumā ar 2010.gadu pieaudzis par 8%, uz Krieviju - par 19%, Ukrainu - par 32%, Norvēģiju - par 11% un Poliju - par 14%.

Vienlaikus realizēta jaunu tirgu apgūšanas stratēģija, sākot darbu Bulgārijas, Spānijas, Somijas, Azerbaidžānas, Slovēnijas, Islandes un citos tirgos.

Īpaša uzmanība pērn LB veltījis zīmolu nostiprināšanai un jaunu produktu un tirgus segmentu attīstībai. Tādi zīmoli kā "Rīgas Melnais balzams", brendijs "Grand Cavalier" un liķieris "Moka" 2011.gadā saņēmuši kopumā 11 starptautisko konkursu apbalvojumus Eiropā un ASV.

Tāpat sākts darbs bezalkoholisko dzērienu jomā, pērn uzņēmums Latvijas tirgū piedāvājis konceptuāli jaunu produktu - "Rīgas Dzirkstošo bezalkoholisko dzērienu".

LB stratēģija 2011.gadā ir izpelnījusies arī ekspertu atzinību, ko apliecina uzņēmumam piešķirtais sudraba kategorijas novērtējums nacionālajā Ilgtspējas indeksā, kā arī izcils sniegums Latvijas uzņēmumu "Reputācijas Top 2011", kur LB ieņēma 12.vietu, un uzņēmums vienīgais šajā reitingā iekļuvušais stipro alkoholisko dzērienu ražotājs.

LB 2011.gadā apliecinājis otro straujāko investoru attiecību kvalitātes pieaugumu starp Baltijas uzņēmumiem "NASDAQ OMX biržas" "Baltic Market Awards" vērtējumā.

Šogad LB mērķis ir noturēt esošo tirgus daļu Latvijā, kā arī palielināt produkcijas noietu nozīmīgākajos eksporta tirgos un tālāku jaunu eksporta tirgu apgūšanu.

2012.gadā LB prioritātes ir tālāka ražošanas un loģistikas izmaksu kontrole, optimizācija un ražošanas efektivitātes paaugstināšana, konkurētspējas palielināšana. Īpaša uzmanība tiks pievērsta jaunu konkurētspējīgu produktu attīstībai, to izstrādi balstot uz padziļinātu patērētāju vēlmju un vajadzību izpratni, norādīts paziņojumā.

LB ir dibināts 1900.gadā, esošo nosaukumu ieguvis 1970.gadā. Uzņēmums ražo vairāk nekā 130 dažādu nosaukumu dzērienus.

LB lielākais akcionārs ir kompānija "SPI Regional Business Unit BV", kam pieder 89,53% akciju.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!