Foto: Publicitātes foto

AS "Latvijas balzams" (LB) tiešā eksporta apgrozījums šā gada pirmajā pusgadā veidoja 3,4 miljonus eiro (2,4 miljoni latu), saglabājot izaugsmi stratēģiskajos tirgos kā Krievija, Vācija, Skandināvija, Ukraina un Latvijas beznodokļu jeb "tax free" zonā, portālu "Delfi" informēja uzņēmumā.

Paralēli uzņēmums ir uzsācis eksportu uz jauniem tirgiem kā Ķīna, Taivāna un Turcija. Ievērojamākais pārdošanas apjoma pieaugums, salīdzinot ar pērnā gada 6 mēnešiem, sasniegts Krievijā - 41% , un Latvijas beznodokļu zonā - 19%. Arī par nākamā pusgada eksporta izaicinājumu "Latvijas balzams" uzskata būtisku pārdošanas kāpumu Krievijas tirgū.

Eksports pēc "SPI Group" pasūtījumiem, ko pamatā veido degvīni "Stolichnaya" un "Moskovskaya", pusgadā ir audzis par 10,7%, salīdzinot ar pērnā gada pirmo pusgadu. Pārdošana Baltijas valstu tirgos samazinājusies, kas ir skaidrojama ar partneru dzērienu portfeļa pārskatīšanu. Savukārt eksporta pārdošanas apjomi ārpus Baltijas reģiona pusgadā auguši par 9,4%, sasniedzot 1,9 miljonus eiro (1,33 miljoni latu).

Nozīmīgākie zīmoli "Latvijas balzams" eksporta portfelī šī gada pirmajos 6 mēnešos bijuši "Rīgas Melnā balzama" līnijas produkti un "Riga Black vodka", kā arī virkne spēcīgu privātmarku Norvēģijas un Lielbritānijas tirgum. Latvijas beznodokļu jeb tax free zona ir viens no lielākajiem LB produktu noieta tirgiem, kurā pārdošana pirmajā pusgadā augusi par 19%.

"Beznodokļu zona ir specifisks un dinamisks tirgus, kurš uzrāda augošu ceļotāju skaita tendenci un dod pamatu runāt par piedāvājumu attīstību tieši šim segmentam. Tā ir globāla prakse – koncentrēties uz augošu klientu grupu, tāpēc tiek radīti speciāli dzērienu iepakojumi un noformējumi. Tikai šeit LB produkcija ir pieejama PET iepakojumos un piedāvāta īpaši veidotos dāvanu komplektos pēc klientu pieprasījuma. Tax free zona ir pirmā, kurā parādās produktu jaunumi," skaidro "Latvijas balzams" pārdošanas vadītājs Justs Dzedons.

Viņš arī skaidro, ka uzņēmums mainījis savu līdzdalības politiku starptautiskās izstādēs un tirdzniecības misijās, fokusējoties uz mazāku skaitu, bet specializētu notikumu.

"Plānojam arī nākotnē turpināt augt eksporta tirgos, balstoties uz ienesīguma pieaugumu nodrošinošas portfeļa pārvaldības principu īstenošanu. Uzņēmums turpina uzsākto eksporta biznesa restrukturizāciju un viens no būtiskākajiem soļiem ir sadarbības partnera nomaiņa vienā no vadošajiem tirgiem - Krievijā, kā rezultātā mēs plānojam strauji palielināt mūsu pārdošanas apjomu uz šo valsti, kā arī nākotnē paplašināt piedāvājamo produktu klāstu", norāda Dzedons.

AS "Latvijas balzams" ir vadošais alkoholisko dzērienu ražotājs Baltijā, ar tradīcijām bagātu vēsturi kopš 1900. gada. Uzņēmums pārstāv 24% Latvijas alkoholisko dzērienu tirgus un ar vairāk nekā 100 produktu nosaukumiem pārstāvēts gandrīz visos stipro un vieglo alkoholisko dzērienu segmentos, no kuriem vairākos ir izteikts tirgus līderis Latvijā. Uzņēmums nodrošina vairāk nekā 600 darba vietas, un ir viens no lielākajiem nodokļu maksātājiem Latvijā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!