Foto: LETA

VAS "Latvijas Dzelzceļš" (LDz) šodien noslēdza līgumu ar pilnsabiedrību "Bombardier-Belam" par Rīgas Šķirotavas stacijas signalizācijas sistēmas centralizāciju 41,99 miljonu eiro vērtībā, informē LDz.

Šķirotavas stacija Rīgā ir viens no būtiskākajiem dzelzceļa mezgliem Latvijā, kurā kravas vagonu apgrozījums pārsniedz 6000 vienību diennaktī. Pašreizējās elektriskās centralizācijas sistēmas Šķirotavas stacijā ir fiziski un tehniski novecojušas, jo ir ekspluatācijā no 1963.gada.
LDz ar Eiropas Savienības Kohēzijas fonda atbalstu pašlaik jau modernizē šķirošanas uzkalnu šajā stacijā, kas ļaus par 30-40% palielināt uzkalna jaudu. Ņemot vērā kravu pārvadājumu attīstības dinamiku un īstenotos projektus, 2030.gadā Šķirotavas stacijā paredzēts apstrādāt līdz 10 000 vagoniem diennaktī.

Šķirotavas stacijas centralizācijas modernizācijas projektā ir paredzēta Šķirotavas stacijas A, B, J un C parka aprīkošana ar mikroprocesoru (datorizētu) centralizācijas sistēmu (elektroniski vadāmām pārmijām, luksoforiem, pārbrauktuvju signalizācijas ierīcēm) un integrēto autobloķēšanas sistēmu.

2013.gadā LDz sāka sarunu procedūru, lai atbilstoši Starptautiskās Inženierkonsultantu federācijas (FIDIC) standartiem noslēgtu līgumu par projektēšanas un būvniecības darbiem. Sarunu procedūrā piedalījās četri pretendenti - "Thales Transportation System GmbH", pilnsabiedrība "Bombardier-Belam", juridisko personu apvienība "LDFC" un kompānija "Mipro OY".

Būvniecības darbus paredzēts sākt jau vistuvākajā laikā, lai tos pabeigtu līdz 2015.gada 31.decembrim.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!