Foto: LETA

Bijušais "Latvijas Dzelzceļa" valdes priekšsēdētājs Uģis Magonis pērn apmēram septiņus eiro vērtas Čeļabinskā reģistrētas firmas kapitāla daļas pārdevis par 1,2 miljoniem eiro, izpētījis Latvijas Televīzijas raidījums "de facto".

Publiski pieejamie uzņēmuma finanšu rādītāji ir vāji – 2014. gadā uzņēmuma apgrozījums bijis vien 3 138 eiro, bet zaudējumi lēšami 1 032 971 eiro apmērā.

Pērn novembrī Magonis iesniedza savu pēdējo amatpersonas deklarāciju, kurā redzams, ka viņš pērn guvis ieņēmumus 1,2 miljonu eiro apmērā no Kiprā reģistrēta uzņēmuma "Claresanto Investments". Magonis raidījumam "de facto" apstiprinājis, ka pārdevis Krievijas uzņēmuma kapitāla daļas.

2012. gadā Magonis ieguva 10% Čeļabinskā reģistrētajā uzņēmumā "Tretja Gruzoperevozočnaja Kompanija". Toreiz kapitāla daļu nominālvērtība bija apmēram 30 eiro. Rubļa svārstību ietekmē pērn janvārī to vērtība saruka līdz 17 eiro. Pērn mazāko daļu – 4% – Magonis pārdevis Kiprā reģistrētai kompānijai.

Saskaņā ar raidījuma vēstīto uzņēmuma apgrozījums no vairāk nekā septiņiem ar pus miljoniem eiro 2012. gadā, sarucis līdz trīs tūkstošiem eiro 2014. gadā. Zaudējumi bijuši mainīgi, pirms gada pārsniedzot vienu miljonu eiro.

Komentējot darījumu, Magonis noteicis, ka ,,tās tajā brīdī vairs nemaksāja tik, par cik es tās pirku".

Kiprā reģistrēto uzņēmumu "Claresanto Investments" pārstāv šveicietis Anselms Oskars Šmuckis. Viņš gana atteicies raidījumam paskaidrot, kāpēc piekritis maksāt tik daudz, ja publiski pieejamie Čeļabinskas uzņēmuma finanšu rādītāji ir tik slikti. ,,Mēs neesam valsts uzņēmums, bet gan privātie investori. Līdz ar to mēs neatklājam savus darījumus," norādijs Šmuckis.

Kipras uzņēmums, kas Magonim par pirkumu samaksāja 1,2 miljonus eiro, 2014. gada vasarā bija kļuvis par vienīgo "Kundziņsalas austrumu projekta" īpašnieku. Iepriekš šis uzņēmums pastarpināti piederēja "Skonto būve" līdzīpašniekam Ivaram Milleram.

"Kundziņsalas austrumu projekts" ir viens no uzņēmumiem, kas jau ilgstoši plāno attīstīt jaunu termināļu izveidi Kundziņsalā. Savukārt "Latvijas Dzelzceļš" uz plānotajiem termināļiem izbūvēja jaunu sliežu ceļu, atgādina "de facto".

Uz "de facto" jautājumu, vai zina, ka "Claresanto Investments" ir īpašnieks "Kundziņsalas austrumu projektā", Magonis atbildējis: ,,Viņš nevar būt īpašnieks. Tur nav interešu konflikta. Es neticu, ka tas uzņēmums ir kaut kāds īpašnieks tur."

Magoni no valsts uzņēmuma valdes priekšsēdētāja amata atbrīvoja uzreiz pēc aizturēšanas. ,,Ir panākta vienošanās pēc Uģa Magoņa iniciatīvas par darba tiesisko attiecību izbeigšanu. Tas ir noticis pagājušā gada decembrī. Pašreizējā brīdī mums nav nekādas darba tiesiskās attiecības un citas līgumattiecības ar Uģi Magoni," raidījumam apstiprinājis "Latvijas Dzelzceļš" valdes loceklis Edvīns Bērziņš.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!