Mazumtirdzniecības kompānijas "Maxima Latvija" konsolidētais apgrozījums pērn sasniedzis 413,21 miljonu latu, liecina "Firmas.lv" informācija.

Tas ir par 5,8% vairāk nekā 2010.gadā, kad koncerna apgrozījums bija 390,45 miljoni latu.

Koncerna neto peļņa pērn bijusi 1,64 miljoni latu. Tas ir 6,5 reizes mazāk nekā 2010.gadā, kad "Maxima Latvija" konsolidētā peļņa bija 10,66 miljoni latu.
Arī koncerna mātesuzņēmuma SIA "Maxima Latvija" apgrozījums pērn bija 413,21 miljons latu, bet 2010.gadā - 390,45 miljoni latu.

SIA "Maxima Latvija" peļņa 2011.gadā bija 1,87 miljoni latu - gandrīz sešas reizes mazāk nekā 2010.gadā, kad mātesuzņēmums nopelnīja 10,93 miljonus latu.

Vadības ziņojumā teikts, ka 2011.gadā mazumtirdzniecības tīkls paplašinājās, atverot četrus "Maxima XX" un divus "Maxima X" formāta veikalus. Viens no "Maxima XX" formāta veikaliem aizstāja "Maxima X" formāta veikalu, ko slēdza 2011.gadā.

2011.gadā "Maxima Latvija" tika atzīta un reģistrēta kā pārtikas ražošanas uzņēmums, kas uzņēmumam deva tiesības gaļas, kulinārijas un kūpinātavas cehos pašražoto produkciju realizēt visos savos veikalos. 2011.gadā "Maxima Latvija" strādāja 7351 darbinieks.

"Maxima Latvija" savā turpmākajā darbībā plāno vadīties saskaņā ar stratēģiskajiem mērķiem, kas formulēti, ņemot vērā tirgus attīstību. "Maxima Latvija" ir noteikusi šādus stratēģiskos mērķus - saglabāt vienu no vadošajām pozīcijām mazumtirdzniecības tirgū, veidot klientiem veikalus ērtā atrašanās vietā, nodrošināt klientiem plašu produktu klāstu, cenas un uzticamu kvalitāti, optimizēt darbības izmaksas, kā arī nolīgt, attīstīt un noturēt labākos darbiniekus.

Lai sasniegtu šos mērķus, "Maxima Latvija" īsteno darba organizācijas un efektivitātes uzlabošanas programmas. Tās ietver veikalu ķēdes optimizāciju, ieguldījumu efektivitātes paaugstināšanu, uzņēmējdarbības integrācijas un vadības centralizāciju, zīmolu izstrādi, personāla vadības politiku un citus uzlabojošus pasākumus.

2011.gadā "Maxima" koncernā bija "Maxima Latvija" un 15 nekustamā īpašumu uzņēmumi. Patlaban tajā ir "Maxima Latvija" un divi uzņēmumi - "Skandi Krasts" un "Mahrix". 2012.gada 23.janvārī "Maxima Latvija" nekustamā īpašuma kompānijai "Lincoln Land Erste B.V." pārdeva vairāku meitas uzņēmumu - "Accipiter", "Arcturus", "Seginus", "Segesta", "Saltora", "Propera", "Pavos", "Nomadis", "Korbela", "Gromus", "Graja", "Allied Professional Property" un "Tirdzniecības centrs "Mūkusala"" - kapitāldaļas.

Iepriekš tika lēsts, ka "Maxima Latvija" veikalu provizoriskais apgrozījums 2011.gadā bijis 399 miljoni latu.

Apgrozījuma pieauguma lielāko daļu nodrošināja veikalu tīkla paplašināšanās. Savukārt tās cēlonis bija Latvijas ekonomikā notikusī stabilizēšanās, kas kompāniju pamudināja piecās pilsētās veikt kopsummā 19,6 miljonu latu investīcijas un radīt 375 jaunas darba vietas.

Tirdzniecības grupas "Maxima Grupa" kopējais apgrozījums Latvijā, Lietuvā, Igaunijā un Bulgārijā 2011.gadā salīdzinājumā ar 2010.gadu palielinājies par 7%, sasniedzot 2,3 miljardus eiro jeb 1,61 miljardu latu.

"Maxima Grupe" ir holdingkompānija, kas vada mazumtirdzniecības biznesu Lietuvā, Latvijā, Igaunijā un Bulgārijā. Grupā ir 450 veikali "Maxima X", "Maxima XX", "Maxima XXX", "T-Market", "T-Market Express" un "Ermitažas". Lietuvā ir 218 veikali, Latvijā - 136, Igaunijā - 61, Bulgārijā - 39. Kopumā grupas uzņēmumos dažādās valstīs strādā vairāk nekā 25 000 cilvēku.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!