Foto: F64
Latvijas pasažieru pārvadātāju starppilsētu un vietējās nozīmes maršrutos zaudējumi šogad pirmajā pusgadā bija 27 miljoni latu, pastāstīja Autotransporta direkcijas (ATD) valdes priekšsēdētājs Normunds Narvaišs.

Viņš atgādināja, ka pērn kopējie zaudējumi starppilsētu un vietējās nozīmes satiksmē bija 47 miljoni latu un līdz šim valsts par tiem vēl nav pilnībā norēķinājusies.

Narvaišs norādīja, ka pasažieru pārvadātāju izmaksu pieaugumu veido daudzi faktori, tostarp pieaugošās degvielas cenas. "Degvielas izmaksas veido vairāk nekā ceturtdaļu no pārvadātāju kopējām izmaksām. Piemēram, ja salīdzinām 2010.gada un 2011.gada degvielas izmaksas, tās ir augušas par 13%," sacīja ATD vadītājs.

Viņš arī akcentēja autobusu vadītāju trūkumu. "Patlaban netiek runāts par vienu briestošu un akūtu problēmu ‒ autobusu šoferu novecošanu, kas ietekmēs situāciju nākamajos gados. Jaunie cilvēki diemžēl nenāk strādāt par autobusu šoferiem," klāstīja Narvaišs un atzina, ka tam iemesls ir smagais darbs un atalgojuma līmenis, kas acīmredzot jauniem cilvēkiem nešķiet piemērots, lai izvēlētos šo profesiju.

ATD valdes priekšsēdētājs minēja, ka pasažieru pārvadātāji pašlaik nevar atļauties celt šoferu algas un arī direkcija to zināmā mērā neļauj, jo tās pamatuzdevums ir iekļauties valsts budžeta dotācijā, tādēļ ļoti rūpīgi tiek vērtētas katra pārvadātāja izmaksas. "Mēs strādājam ar pārvadātājiem, lai reisu skaita samazināšana vai maršrutu slēgšana tiktu izskatīta kā pēdējā taupības pasākumu iespēja. Tiesa, patlaban jau mums šķiet, ka mēs pārvadātājiem esam nogriezuši pārāk daudz ‒ pašlaik viņiem būtu jāpalielina darbinieku, īpaši šoferu, atalgojums," teica Narvaišs un piebilda, ka atsevišķiem autobusu parkiem jau ir problēmas ar parka nomaiņu.

Narvaišs atgādināja, ka šim gadam budžetā starppilsētu un vietējās nozīmes pārvadājumiem zaudējumu segšanai ir paredzēti 45 miljoni latu, lai gan būtu nepieciešams 61 miljons latu.

2011.gadā no valsts budžeta dotācijas zaudējumu segšanai kopā pasažieru regulārajiem pārvadājumiem tika pārskaitīti 51,4 miljoni latu, tostarp pārvadājumiem pa dzelzceļu – 22,3 miljoni latu, bet ar autobusiem ‒ 29,1 miljons latu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!