Foto: F64

Tā kā par 40% jeb astoņiem miljoniem latu palielināta maksa par dzelzceļa infrastruktūru, valsts uzņēmumam "Pasažieru vilciens" (PV), lai arī tas 2011.gadu beidzis bez zaudējumiem, nāksies prasīt valdībai izdalīt papildus naudu šim maksājumam, ceturtdien intervijā "Latvijas radio" pastāstīja PV valdes priekšsēdētājs Nils Freivalds.

Šonedēļ jau tika ziņots, ka Latvijas Autotransporta direkcija (ATD) ieteikusi PV slēgt 37 vilcienu reisus, ko uzņēmums vērtē kā neloģisku piedāvājumu, ja reiz vilcienu transports izvirzīts kā prioritārs iepretī autobusu satiksmei. Tāds lēmums varētu nozīmēt darba vietu slēgšanu, PV mašīnisti jau piedraudējuši ar streiku. Tāpēc Freivalds norāda: Ja ATD šādi vēlas optimizēt PV finanses, tad labāk to darīt, pieprasot valstij papildus naudu, lai segtu pieaugušos maksājumus par infrastruktūru.

 

Freivalds arī aizrāda, ka papildus izdevumi par infrastruktūras maksu radušies jau pēc PV šā gada budžeta apstiprināšanas, tāpēc tie nevar tikt uzskatāmi par PV nepareizas saimniekošanas rezultātu. Pie tam šie maksājumi „Latvijas dzelzceļam” esot jāsamaksā jebkurā gadījumā. Pat ja vienu gadu palikts parādā, saistības pārceļas uz nākamo, tāpēc ATD lēmums ekonomēt uz reisu slēgšanas rēķina ir bezjēdzīgs, jo ar mazākiem ieņēmumiem PV tik uz tā būs jānomaksā parāds.

 

Tāpēc PV kopā ar Satiksmes ministriju strādā pie tā, lai astoņus miljonus latu tiktu prasīts valdībai izdalīt papildus.

 

ATD piedāvājumu Freivalds intervijā „Latvijas radio”  vērtē kā neloģisku arī kontekstā ar jauno apjomīgo vilcienu sastāvu iepirkumu, par kuru tieši šonedēļ parakstīts līgums ar Spānijas rūpnīcu CAF – ja slēgs reisus, kur tad šie jaunie vilcieni brauks?

 

Reisu slēgšana ir autobusu satiksmes interesēs, uzskata PV pārstāvis, un piedāvā tā vietā turpināt optimizācijas procesus, lai novērstu situācijas, kad vienā un tajā pašā maršrutā vienos laikos dublējas vilcienu un autobusu reisi. „Vilcienam jābūt pamata maršrutam, autobusam – pievedošajam,” uzskata Freivalds, slavējot pieredzi ar Tukuma pašvaldību, kur abi transporta veidi salāgoti pa labu vilcienam, kas ļāvis PV uzlabot reisu piepildījumu, un attiecīgi finansiālo stāvokli. Nākamā varētu būt Sigulda, kur tiek plānota stacijas rekonstrukcija, attīstot stāvvietu, kas tiek darīts ar domu, lai augstu degvielas cenu apstākļos, ļaudis no privātajām automašīnām pārsēstos sabiedriskajā transportā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!