2012.gadā Ventspils brīvostā kravu apgrozījums bija 30,4 miljoni tonnu, kas ir par diviem miljoniem tonnu jeb 7% vairāk nekā iepriekšējā gadā un par 3,4 miljoniem pārsniedz plānoto apjomu, informē Ventspils brīvostas valdes priekšsēdētājs un pilsētas mērs Aivars Lembergs.

Pēdējo reizi vairāk nekā 30 miljonu tonnu Ventspils brīvostā tika pārkrauti 2007.gadā, bet pirms tam – tikai līdz 2001.gadam, kad vēl darbojās naftas cauruļvads.

Visvairāk ostā pārkrauti naftas produkti – 16 miljoni tonnu, kas ir par 11% vairāk nekā iepriekšējā gadā. Otrajā vietā bija akmeņogles – gandrīz 8 miljoni tonnu jeb par 19% vairāk nekā 2011.gadā, turklāt tas bija jauns akmeņogļu rekordapjomu Ventspils brīvostā. Trešais lielākais bijis Ro-Ro kravu apjoms –gandrīz 2 miljoni tonnu, kas nedaudz pārsniedz 2011.gada līmeni un arī ir jauns Ro-Ro kravu rekordapjoms ostā.

2012.gadā Ventspils brīvostā bija arī jauns pasažieru skaita rekords – 61 398 prāmju un kruīzu kuģu pasažieri.

Astoņi no desmit Ventspils brīvostas termināļiem divpadsmit mēnešos palielinājuši kravu apgrozījumu, salīdzinot ar iepriekšējo gadu. Lielākais kravu pieaugums bijis AS "Ventbunkers" – par 34% , SIA "Ventspils Nafta termināls" – par 6%, un AS "Baltic Coal Terminal" – par 18%.

Savukārt, izvērtējot ekonomisko situāciju Eiropā, prognozes 2013.gadam Ventspils ostā tiek izteiktas piesardzīgi, pieļaujot kravu apgrozījuma samazinājumu, tomēr osta cer, ka salīdzinājumā ar 2012.gadu tas nebūs liels, tāpēc paredz 28,5 miljonu tonnu kravu apgrozījumu.

Šogad, izmantojot Eiropas Savienības fondu līdzfinansējumu, Ventspils brīvostā tiks būvēta 12.piestātne, kur būs jauns terminālis, turpināsies sauskravu termināļa celtniecība starp abiem Ventas tiltiem, turpināsies ostas pievadceļu rekonstrukcija un būvniecība, kā arī tiks veikta pirmā muliņa demontāža, lai varētu attīstīt "Baltic Coal Terminal" otro kārtu un palielināt apgrozījumu, informē Ventspils pašvaldība.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!