Foto: Publicitātes attēli

Plānots, ka jaunie vilcieni Latvijā sāks kursēt jau 2014.gada pirmajā pusē, aģentūru BNS informēja pasažieru pārvadātāja pa dzelzceļu "Pasažieru vilciens" (PV) Pasažieru informācijas un mārketinga departamenta vadītājs Andrejs Fiļipovs.

Pēc viņa teiktā, PV līguma noslēgšana ar Spānijas kompāniju "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles SA" (
CAF
) par jaunu vilcienu piegādi ilgtermiņā veicinās Latvijas attīstību.

"Ar šī projekta īstenošanu tiek radīti priekšnoteikumi vilciena kā viena no lētākajiem, drošākajiem un ekoloģiski tīrākajiem transporta veidiem attīstībai nākotnē, bet pasažieriem tas nozīmē naudas un laika ekonomiju un pārvietošanās komfortu. Šis projekts būtiski palielinās iedzīvotāju mobilitāti un veicinās reģionu attīstību," norādīja Fiļipovs.

Pēc viņa teiktā, projekta īstenošana ilgtermiņā radīs virkni jaunu, modernu darba vietu, tā dos impulsu mašīnbūves atjaunošanās procesam valstī, jo CAF projektētie, tehnoloģiski modernie vilcieni tiks ražoti Latvijā, piesaistot apakšuzņēmēju "Rīgas Vagonbūves rūpnīca". "Speciālisti ir apliecinājuši, ka arī daudzas komplektējošās daļas nākotnē būtu iespējams ražot tepat Latvijā. Faktiski pirmo reizi kopš neatkarības atjaunošanas Latvijā ar savām tehnoloģijām, darbaspēka apmācību un kvalitātes kontroles sistēmu ienāk ceturtais pasaulē lielākais vilcienu mašīnbūvētājs ar nosacījumu, ka pie pozitīvas projekta virzības Latvijas ražotājam 15 gadus tiks garantēta licence šādu vilcienu ražošanai," klāstīja PV pārstāvis.

Viņš informēja, ka saskaņā ar konkursa nolikumu līdz 2015.gada beigām konkursa uzvarētājam pilnībā jānomaina elektrovilcieni, kā arī trešdaļa dīzeļvilcienu parka, tas ir no jauna tiek iegādāti 34 elektrovilcieni un septiņi jauni dīzeļvilcieni, tāpat konkursa uzvarētājam 30 gadus būs jānodrošina jauno elektrovilcienu un dīzeļvilcienu uzturēšana un apkope.

Fiļipovs arī piebilda, ka, lai arī līguma slēgšana ir kavējusies, iekļaušanās Kohēzijas fonda finansējuma apgūšanai noteiktajā termiņā nav apdraudēta.

Šobrīd pasažieru pārvadājumiem tiek izmantots tehniski nokalpojis ritošais sastāvs, kur vilciena vidējais ekspluatācijas laiks pārsniedz 25 gadus, bet nobraukums daudziem vilcieniem pārsniedz septiņus miljonus kilometru, jeb gandrīz divas reizes vairāk par paredzēto kalpošanas laiku.

Jauno vilcienu iepirkuma kopējās izmaksas tiek plānotas 144 miljoni latu, no kuriem Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējums būs 100 miljoni latu.

Aģentūra BNS jau rakstīja, ka pēc ilga saskaņošanas procesa, PV 2.aprīlī beidzot noslēdza līgumu ar CAF par jauno vilcienu iepirkumu.

PV ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no valstij piederošās Latvijas dzelzceļa kompānijas "Latvijas dzelzceļš" veiktajām funkcijām. Iepriekš PV 100% bija "Latvijas dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī PV tika pārveidots par valsts uzņēmumu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!