Foto: Publicitātes attēli

AS "Pasažieru vilciens" (PV) un Spānijas uzņēmuma "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles" (CAF) sarunas mediācijas procesā Stokholmā tuvojas noslēgumam un konstruktīvās sarunās tiek meklēts iespējami labākais risinājums darījuma turpināšanai un Eiropas Savienības (ES) fondu finansējuma saglabāšanai jauno vilcienu iepirkumam, informē PV.

PV uzsver, ka mediācijas process ir konfidenciāls, tādēļ puses nav tiesīgas izpaust sarunu detaļas. Taču, ņemot vērā pastiprināto sabiedrības interesi par šo procesu, PV valdes priekšsēdētājs Artis Birkmanis apstiprina, ka sarunas starp abām pusēm bijušas konstruktīvas un gan Latvijas, gan Spānijas puses mediācijas procesa laikā iesniegušas lietišķus priekšlikumus situācijas noregulēšanai.

Sarunu noslēgums plānots tuvāko nedēļu laikā. PV vadība uzskata, ka iznākums Latvijai būs maksimāli izdevīgs un jauno vilcienu iegādes jautājums tiks atrisināts bez papildus juridiskiem un finansiāliem riskiem 2012.gada aprīlī PV un CAF parakstīja līgumu par jaunu vilcienu piegādi Latvijai. Vēlāk tika konstatēts, ka parakstītais līgums neatbilst sākotnējam iepirkuma nolikumam, kādēļ var tikt apdraudēta ES fondu finansējuma saņemšana šim darījumam. CAF tika aicināts uz sarunām par līguma grozīšanu, taču līdz noteiktajam termiņam - pagājušā gada 2.oktobrim vienošanās par līguma grozījumiem netika panākta. CAF vērsās Stokholmas Tirdzniecības palātas Mediācijas institūtā, lūdzot uzsākt mediācijas procesu.

Saskaņā ar Mediācijas institūta noteikumiem, mediācijas procesa ilgums ir 90 dienas, taču, pusēm savstarpēji vienojoties, šis termiņš var tikt pagarināts.

Jau vēstīts, ka Latvija ar ES fondu finansējumu grasījās iepirkt 34 elektrovilcienus un septiņus dīzeļvilcienus, taču "Pasažieru vilcienam" ar vilcienu iegādes konkursā uzvarējušo Spānijas "Construcciones y Auxiliares de Ferrocariles S.A." (CAF) neizdevās vienoties par grozījumiem aprīlī parakstītajā līgumā. Tas līdz ar to šoruden nestājās spēkā, iecerētais vilcienu iepirkums netiks īstenots un tam paredzētos Kohēzijas fonda līdzekļus 100 miljonu latu apmērā plānots novirzīt citiem mērķiem.

"Pasažieru vilciena" un arī Satiksmes ministrijas vadība gan iepriekš pieļāva iespēju tomēr pirkt jaunus vilcienus, bet mazākā daudzumā nekā bija plānots ES Kohēzijas fonda projektā. "Vilcienus varētu iegādāties ne ES atbalstītā projektā, bet komerciāli un ne tik daudz vilcienus un neizmantot ES līdzekļus," iepriekš teica satiksmes ministrs Aivis Ronis, akcentējot, ka vēlētos, lai jauni vilcieni Latvijā būtu pēc iespējas ātrāk.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!