Foto: DELFI

Īru zemo cenu lidsabiedrība ”Ryanair” jau ilgstoši kavē maksājumus par atsevišķiem no lidostas ”Rīga” saņemtajiem pakalpojumiem un kavētie maksājumi sasnieguši jau 2,2 miljonus eiro (apmēram 1,5 miljonus latu), svētdien vēsta LTV raidījums ”de facto”.

Aizbildinoties ar komercnoslēpumu, netiek atklāts, cik ilgi parādi krājušies un kādi ir to apmēri, vienīgi lidostas ”Rīga” un Satiksmes ministrijas (SM) amatpersonas atzīst, ka tāds ir un turpina augt. ”Lidostai noteikti ir jārisina šī situācija, jo viennozīmīgi, tas nav pieļaujams, kad attiecīgi pakalpojumu ņēmējs nenorēķinās par saņemtajiem pakalpojumiem. Tātad lidostai būtu jāizvērtē tās iespējamie rīcības varianti, kā šo naudu būtu jāiekasē,” sacīja SM Valsts sekretārs Anrijs Matīss.

Raidījumam no drošiem, bet neoficiāliem avotiem zināms, ka šobrīd ”Ryanair” neveiktie maksājumi sasnieguši jau 2,2 miljonus eiro (apmēram 1,5 miljoni latu). Amatpersonas patlaban arī negrasās sniegt prasību tiesā par parādu piedziņu, lai gan nenoliedz, ka šāda iespēja tiek vērtēta, vēsta raidījums.

”Saimnieciski ir jāredz, ka mēs nedrīkstam uzreiz ar kādu uzsākt tiesvedību un pazaudēt klientu, tad ir jāmēģina viņus saprast, kas ir par pamatu un kādu apmaksas grafiku varētu piemērot nākotnē, lai kompānija spētu norēķināties, nevis, lai mēs tagad pasakām, mēs jūs neapkalposim un zaudēt varbūt klientu par labu kādai no Baltijas lidostām vai kā citādi, kur tiešām cilvēki var atrast diplomātisku pieeju lietām. Tā, ka es to nesauktu par acu pievēršanu,” raidījumam skaidroja lidostas ”Rīga” valdes priekšsēdētāja pienākumu izpildītājs Aldis Mūrnieks.

Līgumu ar Īrijas zemo cenu lidsabiedrību Ryanair lidosta ”Rīga” parakstīja pirms astoņiem gadiem, tolaik to parakstīja toreizējais satiksmes ministrs Ainars Šlesers, atgādina raidījums. Skandalozo līgumu savulaik par neizdevīgu valstij atzina gan Valsts kontrole, gan vētīja Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs.

”Neteikšu, ka šis process varbūt ir vienkāršs. Viņš ir sarežģīts un ”Ryanair” noteikti nav tas pats labākais sadarbības partneris un, zinot no kolēģiem apkārt, no lidostu vadītājiem, nav tas pats pretimnākošākais sadarbības partneris ar, kuru ātri un viegli izdodas vienoties par kaut ko,” raidījumam skaidroja Mūrnieks.

Savulaik noslēgtā līguma neizdevīgumu nu atzīst arī Satiksmes ministrija. Pagaidām nolemts vienošanos panākt sarunu ceļā, lai gan Matīss atzīst- sarunas ir ļoti sarežģītas un līdz šim cietušas neveiksmi.

”Ryanair” par nemaksāšanas iemesliem lidostai klusē un raidījums nesaņēma atbildes uz kompānijas pārstāvei uzdotajiem jautājumiem. ”Ryanair nekomentē un neiesaistās baumās un spekulācijās,” rakstiskā atbildē ”de facto” sacīja lidsabiedrības pārdošanas un mārketinga vadītāja Baltijā un Skandināvijā Elina Hakkarainen.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!