Foto: F64

Rīgas namu apsaimniekotājs "Rīgas namu pārvaldnieks" (RNP) pērn strādāja ar 60,233 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 3,7% vairāk nekā 2013.gadā, savukārt uzņēmuma peļņa saruka par 1,6% un bija 557,7 tūkstoši eiro, liecina datubāzē "Lursoft" publiskotais uzņēmuma finanšu pārskats.

"Rīgas namu pārvaldnieks" Komunikācijas nodaļas projektu vadītāja Santa Vaļuma pavēstīja, ka uzņēmuma kopējie ieņēmumi pērn sasnieguši 63,70 miljonus eiro, bet izdevumi - 63,14 miljonus eiro.

"Labie uzņēmuma darbības rādītāji panākti, optimizējot izmaksas un strādājot pie klientu maksājumu disciplīnas uzlabošanas. Iepriekšējā gadā dzīvojamām mājām kopumā paveikts ievērojams remontdarbu apmērs - sākot no mazākiem ikdienas darbiem, beidzot ar apjomīgiem konstruktīvo elementu nomaiņas darbiem. Remonti veikti vairāk nekā 1900 dzīvojamās mājās par kopējo summu gandrīz astoņi miljoni eiro. Tai skaitā 429 mājās nomainīti logi un durvis koplietošanas telpās, 149 ēkās veikts ūdensapgādes un kanalizācijas novadīšanas sistēmu remonts, 284 mājās siltumapgādes sistēmas remonts, 121 namā atjaunota elektroapgādes sistēma, 98 mājās veikts lifti, kā arī paveikti daudzi citi būtiski remontdarbi - gan plānveida, gan avārijas," norādīja RNP valdes priekšsēdētājs Ivo Lecis.

Uzņēmuma vadītājs atzīmēja, ka 2014.gada laikā 26 dzīvojamām mājām pēc dzīvokļu īpašnieku kopības pieprasījuma nodrošināta arī remontdarbu izpildes priekšfinansēšana - mājas kopīpašnieki ar maksāšanas disciplīnu ne mazāk kā 85% izveidoja finanšu līdzekļu uzkrājumu vismaz 25% apmērā, savukārt RNP veica remontus par visu nepieciešamo summu. Atlikušās remonta izmaksas tiks iekļautas māju iedzīvotāju ikmēneša rēķinos, šādā veidā sniedzot klientiem iespēju sadalīt maksājumus periodā līdz pat pieciem gadiem.

"Šogad turpināsim darbu pie jauniem pakalpojumiem, kas padarīs iedzīvotāju dzīvi ērtāku un patīkamāku. Jau ir iespēja vienas kāpņu telpas iedzīvotājiem vienoties un uzsākt atsevišķas kāpņu telpas remontu pirms tas tiek veikts visā mājā. Kā pilotprojekts ir sākta dzīvojamo māju koplietošanas telpu sanitārā uzkopšana ar tam speciāli izveidotu mobilo brigāžu palīdzību, par ko jau ir saņemtas daudzu klientu pozitīvas atsauksmes," pauda Lecis.

Tostarp viņš atzīmēja, ka paveikts apjomīgs darbs komunikācijā ar uzņēmuma klientiem - saziņu ar RNP klientiem nodrošina Klientu apkalpošanas nodaļa ar divpadsmit klientu apkalpošanas centriem, kas ērti izvietoti visā Rīgas teritorijā. Ir ieviesta pastāvīga klientu apkalpošanas kvalitātes kontroles sistēma, kā arī klientu ērtībai jau iepriekšizveidots vienots informācijas centrs, kas nodrošina klientu telefonisko apkalpošanu, ar vienotu informatīvā tālruņa numuru 8900. Pērn saņemti 198 310 klientu zvani, 68 018 iesniegumi, klātienē apkalpoti 183 717 klienti.

Lecis norādīja, lai sekmētu ilgtermiņa pārvaldīšanas plānošanu, remontdarbu uzkrājuma fonda veidošanu, kā arī lēmumu pieņemšanas kvalitāti, pārvaldīšanas procesā nepieciešams iesaistīt iespējami lielāku dzīvojamo māju vecāko jeb dzīvokļu īpašnieku kopību pilnvaroto pārstāvju skaitu. "Veiksmīgi sadarbojoties ar Rīgas domi un Rīgas Tehnisko universitāti, RNP īsteno apmācību programmu māju vecākajiem. Tā ietver gan pārvaldīšanas juridiskos jautājumus, gan arī praktisko darbību izvērtēšanu, kas palīdz nodrošināt ātras un kvalitatīvas sadarbības veidošanu starp dzīvojamās mājas pārvaldnieku un iedzīvotājiem, saskaņojot dzīvokļu īpašnieku intereses mājas pārvaldīšanas jautājumos. Programmas ietvaros 2014. gadā ir apmācīti 209 pilnvarotie pārstāvji. Šogad uz nodarbībām jau pieteikušies vairāk kā 200 māju pārstāvji un pirmās grupas jau ir nokomplektētas," klāstīja Lecis.

Iepriekšējā gadā, pamatojoties uz Dzīvojamo māju pārvaldīšanas likuma pārejas noteikumiem, RNP organizēja dzīvojamo māju dzīvokļu īpašniekiem iespēju veikt tiešos norēķinus ar komunālo pakalpojumu sniedzējiem (par siltumapgādi, par ūdeni un kanalizāciju, par atkritumu apsaimniekošanu u.c.).

Atbilstoši RNP anketēšanas rezultātiem, neviena no RNP pārvaldīšanā esošajām dzīvojamo māju īpašnieku kopībām nav lēmusi un izvēlējusies tiešos norēķinus ar pakalpojumu sniedzējiem. "Tas liecina par to, ka RNP klienti saprot to, ka uzņēmums saviem klientiem nodrošina garantētus komunālos pakalpojumus," piebilda Lecis.

Tāpat 2014.gadā RNP veiksmīgi turpināja Rīgas pašvaldības rosināto politiku un nodrošināja klientiem maksimāli labvēlīgus apstākļus norēķinu veikšanai par saņemtajiem pakalpojumiem. Uzņēmuma klientiem, kuriem bija izveidojies maksājumu parāds, tika piedāvāta iespēja noslēgt izlīgumu par pamatparāda samaksu ilgākā laika periodā (atliktais maksājums).

2014.gadā ar RNP parādniekiem kopumā slēgti 4390 izlīgumi. Pēc Leča teiktā, veicot mērķtiecīgu darbu ar parādniekiem un organizējot dažāda veida parādu atgūšanas pasākumus - izlīgumu slēgšana, atliktais maksājums, informatīvo vēstuļu nosūtīšana parādniekiem par parāda nomaksu, RNP panākusi maksājumu disciplīnas uzlabošanos.

Tostarp RNP ir veicinājusi un atbalstījusi arī vides aizsardzības aktivitātes - 2014.gadā tika izveidoti 422 atkritumu šķirošanas konteineru laukumi.

Lecis arī norādīja, ka viena no RNP prioritātēm ir maksimāli izmantot iespējas renovēt dzīvojamās mājas, kas ir būtisks nosacījums klientu dzīves kvalitātes paaugstināšanai. "Pamatojoties uz dzīvokļu īpašnieku pilnvarojumu, RNP dzīvokļu īpašnieku vietā sākotnēji uzņemas kredītsaistības dzīvojamo māju siltināšanas izdevumu segšanai, paredzot realizētā projekta izmaksas iekļaut klientu rēķinos pakāpeniski vairāku gadu periodā. Piesaistot Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējumu, 2014.gadā RNP realizējusi divu dzīvojamo māju renovācijas un energoefektivitātes uzlabošanas projektus, kā rezultātā šīm mājām siltumenerģijas ietaupījums sasniedz 55%. Šogad tiks pabeigta vēl divu pērn uzsākto dzīvojamo māju energoefektivitātes uzlabošanas projektu realizācija," klāstīja Lecis.

2013.gadā "Rīgas namu pārvaldnieks" strādāja ar 58,079 miljonu eiro apgrozījumu un guva 566,7 tūkstošu eiro peļņu.

RNP pieder Rīgas  pašvaldībai. Uzņēmums izveidots, apvienojot 15 pašvaldības namu  pārvaldīšanas kapitālsabiedrības. Kompānija apsaimnieko 4300 ēku, kurās pakalpojumus saņem gandrīz 180 tūkstoši klientu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!