Foto: LETA

Rīgas brīvostas pārvalde (RBP) atkārtoti konkursā par infrastruktūras attīstību Krievu salā ostas aktivitāšu pārcelšanai no pilsētas centra Rīgā par uzvarētāju atzinusi pilnsabiedrību "BMGS S", ar kuru paredzēts slēgt 88,71 miljonu latu vērtu līgumu, liecina Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) ceturtdien publicētais paziņojums.

Pilnsabiedrība "BMGS S" atzīta par uzvarētāju slēgtā konkursā.

Kopumā RBP bija saņēmusi trīs pretendentu piedāvājumus.

Jau ziņots, ka IUB augusta sākumā aizliedza RBP slēgt 88,71 miljona latu līgumu ar pilnsabiedrību "BMGS S" par infrastruktūras attīstību Krievu salā ostas aktivitāšu pārcelšanai no pilsētas centra Rīgā. Šāds lēmums tika pieņemts, izskatot personu apvienības "Aarsleff-Merko" un "Josef Möbius Bau - Aktiengesellschaft" iesniegto sūdzību.

RBP valde pēc tam uzklausīja ziņojumu par IUB pieņemto lēmumu aizliegt slēgt daudzmiljonu līgumu infrastruktūras attīstībai Krievu salā, un tika nolemts, ka ostas iepirkuma komisijai jānovērš IUB konstatētie trūkumi.

Krievu salas projekta kopējās izmaksas plānotas aptuveni 105 miljonu latu apjomā, un Eiropas Savienības līdzfinansējums varētu būt 52 miljoni latu.

Konkursā piedāvājumus iepriekš iesniedza pilnsabiedrība "BMGS S", kura saimnieciski visizdevīgākā piedāvājuma vērtējumā ir ieguvusi 90,83 punktus, "Josef Möbius Bau -Aktiengesellschaft", kas saimnieciski visizdevīgākā piedāvājuma vērtējumā ieguva 85,63 punktus, un "Aarsleff - Merko", kas ieguva 73,37 punktus.

Atbilstoši konkursa nolikumam iepirkuma priekšmets bija būvdarbi, kas ietvēra pieejas kanāla padziļināšanu un grunts novietošanu, piestātņu izbūvi, jaunu pievedceļu izbūvi Krievu salā, pievedceļa līdz Krievu salai rekonstrukciju, jaunu dzelzceļa pievedceļu izbūvi, ūdensapgādes tīklu izbūvi, notekūdeņu savākšanas tīklu izbūvi, telekomunikāciju tīklu izbūvi, gāzes apgādes tīklu izbūvi, pieslēguma posma esošajai piestātnei izbūvi, kā arī ārējo elektrotīklu un dienesta ēku izbūvi.

Kā ziņots, projekta galvenais mērķis ir novērst ostas aktivitāšu izraisīto vides degradāciju, jo patlaban lielākā daļa Rīgas brīvostas aktivitāšu notiek Andrejostā un Eksportostā, kas atrodas Rīgas vēsturiskā centra tiešā tuvumā Daugavas ziemeļu krastā.

Ostas termināļus plānots pārcelt uz līdz šim neizmantotu teritoriju Krievu salas ziemeļu daļā, kas to darbībai būtu piemērotāka. Tā no pilsētas centra un Daugavas labā krasta uz Krievu salu tiktu pārcelta daļa ostas aktivitāšu, līdzsvarojot pārvadājumus abos Daugavas krastos un samazinot kravas kuģu kustību Rīgas centra tuvumā.

Ostas infrastruktūras izveide aptver 56 hektārus lielu teritoriju, kas tiks aprīkota ar četrām beramkravu (ogles, metāls, rūda) pārkraušanas piestātnēm. Projekts paredz arī visu nepieciešamo autoceļu un dzelzceļa pievadceļu un inženiertehnisko komunikāciju izbūvi ostas robežās.

Aptuveni 64,6 hektāru platībā Krievu salas neapgūtajā ziemeļu daļā paredzēts izveidot septiņas piestātnes kuģu apkalpošanai ar kravnesību vairāk nekā 1350 tonnas. Jaunapgūtajā teritorijā plānots pārkraut aptuveni 22 miljonus tonnu kravu gadā, tai skaitā aptuveni 12 miljonus tonnu ogļu.

Krievu salas teritorijas vidusdaļā paredzēts izveidot dzelzceļa preču staciju ar caurlaides spēju 600 vagoni diennaktī jeb 3820 vilciena sastāvi gadā, līdz ar to paredzēts pārvadāt 36 000 tonnu diennaktī jeb 13 miljonus tonnu gadā.

Jaunapgūtajā Krievu salas teritorijā plānotais autotransporta kravu apgrozījums ir līdz deviņiem miljoniem tonnu gadā, kas līdzvērtīgs 225 000 kravas automašīnu gadā jeb 26 automašīnām stundā pie vienmērīgas plūsmas, kas var palielināties, ņemot vērā iespējamo nevienmērību kravu piegādē.

Krievu salai nepieciešamā dzelzceļa savietojamībai ar pilsētas tīklu VAS "Latvijas Dzelzceļš" jāizstrādā un jārealizē Rīgas dzelzceļa tīkla, staciju un savienojošo sliežu ceļu rekonstrukcijas projekts Rīgas brīvostas apkalpošanai, kas Daugavas kreisajā krastā ietvers arī esošās stacijas "Bolderāja" rekonstrukciju un jaunas stacijas "Bolderāja-2" izveidi.

Satiksmes iespēju nodrošināšanai ostas aktivitāšu vajadzībām Krievu salā Rīgas pilsētas pašvaldībai jārealizē Daugavgrīvas ielas rekonstrukcija, bet Brīvostai jārekonstruē Zilā iela līdz Daugavgrīvas šosejai, paplašinot to līdz četrām joslām ar atdalītām ietvēm un pieslēdzot Daugavgrīvas šosejai regulējamā krustojumā ar luksoforiem.

Kā ziņots, lēmumu par ostas pārcelšanu no pilsētas centra uz Krievu salu Rīgas domes deputāti pieņēma 2009.gada vasarā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!