Foto: LETA
Ja AS "Pasažieru vilciens" noslēgs līgumu ar Spānijas kompāniju "Construcciones y Auxiliar de Ferrocariles" (CAF), CAF vienošanās ar apakšuzņēmēju AS "Rīgas vagonbūves rūpnīca" (RVR) paredz, ka pēc Latvijai nepieciešamā vilcienu skaita saražošanas eksportam uz Austrumiem varētu ražot 20 jaunus vilcienus gadā, sacīja RVR valdes priekšsēdētājs Valērijs Igaunis un valdes loceklis Lazars Raizbergs.

"Pirmais mērķis būtu sasniegt eksporta apjomu ap 100 miljoniem eiro (70 miljoni latu) gadā. Tas nozīmētu saražot un eksportēt 20 vilcienus gadā, pēc tam kad tiks izgatavots Latvijas vilcienu iepirkumā paredzētais 41 vilciens," sacīja Igaunis.

Viņš skaidroja, ka pēc CAF aprēķiniem, RVR jauda varētu būt 40 jauni vilcieni gadā, taču spāņi pirmo mērķi izvirzījuši nedaudz piezemētāku.

Raizbergs piebilda, ka "Pasažieru vilciena" pasūtījuma izpildei un vilcienu ražošanai eksportam RVR varētu tikt radītas aptuveni 500 jaunas darba vietas.

"Ap šo projektu un RVR var izveidoties vēl vesela Latvijas apakšuzņēmēju ķēde, jo pēc Eiropas standartiem viens mašīnbūvē nodarbinātais nodrošina vēl septiņas līdz astoņas darbavietas saistītajās nozarēs," sacīja Igaunis.

Jau ziņots, ka pēc Jaunā gada lemt par jauno vilcienu iepirkumu vairs nebūs jēgas, jo CAF izteiktā piedāvājuma termiņš beidzas 26.decembrī, un viss liecina, ka to pagarināt CAF neplāno, sacīja Igaunis un Raizbergs. Tādējādi Latvija zaudēs Eiropas Savienības piešķirto 100 miljonu latu līdzfinansējumu un pēc pāris gadiem tērēs daudz lielākas summas no valsts budžeta, lai iegādātos ārzemēs ražotus vilcienus, piebilda Igaunis.

Savukārt satiksmes ministrs Aivis Ronis apgalvoja, ka vērienīgajam pasažieru vilcienu iepirkumu konkursam paredzētos 100 miljonus latu Eiropas Savienības fondu līdzekļus valdība var paspēt pārdalīt arī citiem projektiem.

Ronis informēja, ka CAF tiks aicināta pagarināt konkursa pieteikuma termiņu. Valdība cer, ka spāņu uzņēmums labi saprot pašreizējo situāciju un ir informēts par Ministru kabineta dotajiem uzdevumiem "Pasažieru vilcienam" (PV).

AS "Rīgas Vagonbūves rūpnīca" (RVR) konsolidētais apgrozījums 2010.gadā bija 2,44 miljoni latu, kas ir par 72,8% lielāks nekā 2009.gadā.

2009.gadā RVR konsolidētais apgrozījums bija 1,41 miljons latu.

RVR mātesuzņēmuma apgrozījums 2010.gadā bija 2,44 miljoni latu, bet 2009.gadā 1,41 miljons latu.

RVR 2010.gadā strādāja ar 1,3 miljonu latu konsolidētajiem zaudējumiem, bet RVR mātesuzņēmums pērn strādāja ar 1,23 miljonu latu zaudējumiem.

67% RVR akciju īpašnieks Kipras ofšors "Mysea Enterprises Limited" pieder RVR īpašniekiem "Holdinga kompānijai "Felix"" un "Vairogam K".

24,75% RVR akciju pieder Ērikam Igaunim, Valērijam Igaunim un Aivaram Ločmelim piederošā SIA "Holdinga kompānija "Felix"", bet 8,25% akciju - Lazaram Raizbergam un Aleksandram Fomkinam piederošajai SIA "Vairogs K".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!