Foto: DELFI



Salu tiltu par 8,74 miljoniem eiro, neieskaitot pievienotās vērtības nodokli (PVN), rekonstruēs pilnsabiedrība "LNK industries", liecina Iepirkumu uzraudzības biroja mājaslapā publicētā informācija par Rīgas domes Satiksmes departamenta izsludinātā Iepirkuma konkursa rezultātiem.

Jau ziņots, ka iepirkumā pieteikumus bija iesnieguši pieci pretendenti - "LNK Industries Group", AS "Kauno tiltai", SIA "Tilts", personu apvienība "Salu tilts" un SIA "Binders".

Iepirkuma dalībnieki konkursa rezultātus var apstrīdēt līdz jūnija sākumam. Satiksmes departamenta pārstāve Ilze Dišlere pauda cerību, ka sūdzību nebūs un būvdarbus būs iespējams sākt bez aizķeršanās plānotajā laikā.

"LNK Industries" sastāvā ietilpst trīs būvniecības un ražošanas uzņēmumi - "Latvijas tilti", "Enfort" un "TTS".

"LNK Industries Group" uzņēmusies arī citus apjomīgus projektus, piemēram, februārī pieņemts ekspluatācijā "LNK Industries" būvētais beramkravu terminālis "Riga Bulk Terminal" Rīgas brīvostas teritorijā Kundziņsalā, bet šopavasar uzņēmums Torņakalnā sācis Latvijas Universitātes Dabaszinātņu akadēmiskā centra būvniecību par 21,18 miljoniem eiro.

Tāpat šopavasar AS "LNK Industries" noslēgusi līgumu ar Igaunijas Ceļu administrāciju par divu tiltu pie Tallinas robežas projektēšanu un būvniecību, kā arī citu infrastruktūras būvniecības darbu veikšanu par 4,1 miljonu eiro, neieskaitot PVN. Uzņēmuma pārziņā būs arī abu veco tiltu demontāža, pagaidu tilta izveide, ceļa būvniecība vairāk nekā puskilometra garumā, kā arī velosipēdu un gājēju ceļa izveide vairāk nekā viena kilometra garumā.

"LNK Industries" 2012.gadā strādāja ar 18,1 miljona eiro apgrozījumu un guva 1,16 miljonu eiro peļņu.

Kā ziņots, Salu tilta rekonstrukcijas tehniskais projekts paredz brauktuves demontāžas darbus, jaunu dienesta ietvju izbūvi, deformācijas šuvju ierīkošanu, jaunas brauktuves hidroizolācijas un seguma izveidošanu, brauktuves sadalošā posma izbūvi, apakšējo gājēju ietvju remontēšanu, tilta apgaismojuma rekonstrukciju, tilta balstu remontu, laiduma konstrukciju betona virsmu remontu un laiduma konstrukcijas augšējās plātnes pastiprināšanu tilta galos, kā arī ekspluatācijas aprīkojuma rekonstrukciju.

Salu tilta remontdarbus paredzēts sākt, tiklīdz ar iepirkuma konkursa uzvarētāju būs noslēgts būvdarbu līgums, būs saņemts paziņojums par finansējuma un aizņēmuma pieejamību 2014.gadam, kā arī būs saņemta būvatļauja. Iepirkuma nolikumā sākotnēji minēts, ka remonts jāsāk 1.jūnijā.

Tilta remontdarbiem jābūt pabeigtiem ne vēlāk kā līdz 2015.gada 30.novembrim, taču šis termiņš varētu tikt pagarināts nepietiekama finansējuma dēļ.

Būvdarbu veicējiem izvirzīts priekšnoteikums, ka darbi jāveic, nepārtraucot satiksmi. Remontdarbu laikā satiksme tiks nodrošināta pa divām braukšanas joslām katrā virzienā, tāpēc autovadītājiem jārēķinās ar satiksmes ierobežojumiem.

Tilts pār Daugavu un pār Mazo Daugavu būvēts no 1968. līdz 1976.gadam. 2000.gadā tika veikta speciālā pārbaude, kuras atskaites slēdzienā dotas rekomendācijas tilta ilgizturības saglabāšanai. Tilta atsevišķām konstruktīvām daļām un elementiem konstatēti defekti un nolietojums, kurus nelikvidējot turpmākajā ekspluatācijas gaitā var pazemināt tilta nestspēju un ilgizturību.

Pēc Satiksmes departamenta pasūtījuma Salu tilta no Daugavas labā krasta līdz Zaķusalai un no Zaķusalas līdz Lucavsalai rekonstrukcijas būvprojektu izstrādājusi pilnsabiedrība "Salu tilts", būvdarbu uzraudzību veiks departamenta nolīgts būvuzraugs.

Jau ziņots, ka Salu tilta kompleksa atjaunošanas un pārbūves pirmās kārtas projekta "Tiltu pār Daugavu un Mazo Daugavu renovācija" un "Salu tilta kompleksa Zaķusalas posma lietus ūdens novades un apgaismojuma renovācija" īstenošanas izdevumi 70% apmērā tiks nodrošināti no aizņēmuma līdzekļiem un 30% apmērā - no Rīgas pilsētas pašvaldības budžeta līdzekļiem.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!