Foto: stock.xchng
Spānijas kompānija "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles SA" (CAF) līdz nākamā gada 31.janvārim pagarinājis termiņu piedāvājumam slēgt līgumu ar pasažieru pārvadātāju pa dzelzceļu " Pasažieru vilciens" (PV) par pasažieru vilcienu iegādi, informēja PV pārstāvis Andrejs Fiļipovs.

Viņš stāstīja, ka 23.decembra vakarā PV saņēma CAF piekrišanu pagarināt termiņu līguma slēgšanai līdz 31.janvārim. "Tas nozīmē, ka jauno vilcienu jautājums izšķirsies nākamā gada janvāra laikā," piebilda Fiļipovs.

Jau vēstīts, ka Satiksmes ministrija aicināja CAF pagarināt termiņu piedāvājumam slēgt līgumu ar PV par pasažieru vilcienu iegādi. SM valsts sekretārs Anrijs Matīss atgādināja, ka valdība iepriekš šo jautājumu izskatīja un bija arī vienošanās, ka jāsagaida tiesas lēmums par to, vai piemērot prasības nodrošinājumu attiecībā uz līguma slēgšanas aizliegumu. Šis tiesas lēmums būs 28.decembrī, un tad jautājums tiks skatīts kādā no nākamajām valdības sēdēm.

Tāpat ziņots, ka 6.decembra valdības sēdē tika nolemts atļaut PV slēgt vilcienu iepirkumu konkursu, ja uzņēmuma valde izpildīs konkrētas prasības. Kopumā protokolā minēti septiņi nosacījumi, kuru izpilde PV ir jānodrošina. CAF piedāvājums slēgt līgumu par vilcienu piegādi beidzās 26.decembrī.

PV konkursā par 34 jaunu elektrovilcienu un septiņu jaunu dīzeļvilcienu iegādi otrajā kārtā pieteikumu iesniedza tikai viens pretendents ‒ CAF, kas arī ir izvēlēts par konkursa uzvarētāju. CAF apakšuzņēmējs būs "Rīgas Vagonbūves rūpnīca".

Savukārt Šveices dzelzceļa kompānija "Stadler Bussnang AG" ("Stadler") septembra sākumā iesniedza sūdzību Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB), kas saistīta ar iespējamiem pārkāpumiem PV jauno elektrisko un dīzeļvilcienu piegādes konkursā. Pēc pusotru mēnesi ilgas sūdzības izskatīšanas IUB nolēma atļaut PV slēgt līgumu ar CAF. "Stadler" sūdzību tiesa skatīs 28.decembrī.

Pēc PV sniegtās informācijas, iepirkumā līdz 2015.gadam paredzēts iegādāties 34 jaunus elektrovilcienus un septiņus dīzeļvilcienus. Konkursa uzvarētājam 30 gadu būs jānodrošina arī jauno elektrovilcienu un dīzeļvilcienu uzturēšana. Projekta kopējās izmaksas tiek plānotas aptuveni 144 miljoni latu, no kuriem ES Kohēzijas fonda līdzfinansējums būs apmēram 100 miljoni latu.

PV ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no valstij piederošās Latvijas dzelzceļa kompānijas "Latvijas dzelzceļš" veiktajām funkcijām. Iepriekš PV 100% bija "Latvijas dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī PV pārveidots par valsts uzņēmumu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!