Foto: DELFI

Igaunijā dibinātais uzņēmums "Taxify" Latvijā, ieviešot jaunu cenas algoritmu, ieplānojis paaugstināt braukšanas cenu laika posmos, kad ir augstākais izsaukumu pieprasījumus, portālam "Delfi" apstiprināja kompānijā.

Brīžos, kad lietotnē vērojams īpaši liels pieprasījums, brauciena tarifs tiks paaugstināts un norādīts pirms brauciena. Paaugstinātais tarifs, kā uzskata kompānija, motivē vairāk vadītājus pieslēgties lietotnei un nodrošina to, ka arī intensīva pieprasījuma brīžos ir pieejams auto.

"Pašreiz Latvijā veicam testus, lai saprastu, kādu dinamisko sistēmu pielietot, lai labāk sabalansētu pieprasīju ar piedāvājumu, tāpēc precīzu tarifu pieaugumu es nosaukt nevaru. Katrs tirgus ir atšķirīgs un katrā tirgū ir nepieciešams atrast cenas punktu katrā dienas stundā, par kuru ir gatavi braukt gan klienti, gan vadītāji, lai ieguvēji būtu visi. Latvijā dinamiskā cena ir kaut kas jauns un cilvēki ir ļoti jūtīgi uz vismazākajām pārmaiņām, tāpēc gribam būt piesardzīgi," portālam "Delfi" sacīja "Taxify" pašreizējais vadītājs Latvijā Juris Krūmiņš. Viņš precizē, ka, kamēr notiek sistēmas testa braucieni, precīzu paaugstinājuma cenu nosaukt nevar. Ar paaugstināto tarifu gan jārēķinās jau tagad testa braucienu laikā.

"Dinamiskā cena darbojas ļoti daudzās valstīts visā pasaulē. Kaut vai Igaunijā un Lietuvā dinamiskā cena strādā jau vairāk kā vienu gadu. Dinamiskās cenas ieviešana ir tikai loģisks, stratēģisks solis, lai efektīvāk izmantotu autoparku un vadītāju laiku, piedāvājot viņiem strādāt tajās stundās, kad ir lielāks pieprasījums un attiecīgi lielāks atalgojums par nostrādātajām stundām. Ar dinamisko cenu var nodrošināt pieejamu pakalpojumu klientiem pīķa stundās, kuri ir gatavi maksāt vairāk, kā arī motivēt vadītājus strādāt tieši tajos laikos, kad viņu resursi ir visvairāk nepieciešami," norāda Krūmiņš.

Jau ziņots, ka Latvijā darbu uzsācis jauns Igaunijas kompānijas konkurents "Yandex.Taxi", kurš Krievijā apvienojies ar "Uber", bet Latvijā strādā bez sadarbības ar ASV uzņēmumu. Krievijā reģistrētā kompānija pašlaik apsver iespēju Latvijā atvērt filiāli.

Kā liecina "Taxify" apkopotā informācija, pagājušajā gadā "Taxify" lietotāju skaits pieaudzis gandrīz četras reizes. Pieaugusi arī 2016.gadā ieviestā "Taxify" pakalpojuma biznesa klientiem popularitāte, un pagājušajā gadā juridisko klientu skaits ir trīskāršojies. Būtiski audzis arī to pasažieru skaits, kuri izmanto bezskaidrās naudas norēķinus. Ja 2016.gadā ar karti vai pēcapmaksas rēķinu norēķinājās tikai 30% gadījumu, tad 2017.gadā šis skaits jau ir pārsniedzis 50% un vairākums klientu izmanto maksājumus ar karti.

"Taxify" ir starptautisks transporta tīklu uzņēmums, kura galvenā mītne atrodas Tallinā, Igaunijā. "Taxify" darbojas 20 valstīs Eiropā, Tuvajos Austrumos, Āfrikā un Centrālamerikā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!