Foto: Publicitātes foto

Administratīvā apgabaltiesa 15.augustā noraidījusi maksātnespējīgās AS "Liepājas metalurgs" (LM) meitasuzņēmuma AS "Liepājas osta LM" prasību pret Valsts ieņēmumu dienestu (VID) par pievienotās vērtības nodokļa (PVN) parāda, nokavējuma naudas un soda naudas par nesamaksāto PVN atmaksu.

Kā informēja apgabaltiesas priekšsēdētāja palīdze Līga Trubiņa, ar Administratīvās apgabaltiesas 15.augusta spriedumu "Liepājas osta LM" pieteikums ir noraidīts.

Apgabaltiesas spriedumu var pārsūdzēt Augstākās tiesas (AT) Administratīvo lietu departamentā viena mēneša laikā no sprieduma pieejamības dienas.

AT ar 6.februāra spriedumu atcēla apgabaltiesas 2013.gada 2.aprīļa spriedumu un nosūtīja lietu jaunai izskatīšanai. Administratīvā apgabaltiesa 2013.gada 2.aprīlī atkārtoti apmierināja "Liepājas ostas LM" pieteikumu par VID administratīvā akta atcelšanu daļā, ar kuru tika noteikts papildus budžetā maksājamais PVN.

Iepriekš LM maksātnespējas administrators Haralds Velmers norādīja, ka "Liepājas osta LM" varētu lūgt ierosināt tiesiskās aizsardzības procesu (TAP), lai uzņēmums varētu mēģināt atrisināt savas problēmas. Šāds solis nepieciešams, jo, iespējams, "Liepājas ostai LM" būs jāatmaksā valsts budžetā 28 375 874,90 eiro minētās tiesvedības dēļ.

Uzņēmuma tiesiskā aizsardzība šajā laikā jau ir ierosināta.

Savukārt 20.jūnijā oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis" izsludināta "Liepājas osta LM" akciju pārdošana bez izsoles par izdevīgāko piedāvājumu. Paredzēts pārdot 7 875 804 "Liepājas ostas LM" akcijas ar nominālvērtību 1,40 eiro, kas kopā veido 11 026 125 eiro jeb 95,16339% no pamatkapitāla - 11 586 520 eiro.

Velmers skaidroja, ka "Liepājas ostas LM" valdē un padomē TAP jautājums ir bijis apspriests neatkarīgi no tiesvedībām, kurās uzņēmums ir iesaistīts, jo tam ir finansiālas grūtības patlaban pildīt īstermiņa saistības. "Šis ir viens no iemesliem, kāpēc plānoju "Liepājas ostu LM" pārdot atsevišķi, lai ātrāk atrisinātu ostas uzņēmuma finansiālās problēmas. Detaļas par pārdošanu būs iekļautas precizētajā LM mantas pārdošanas plānā," iepriekš sacīja Velmers.

Jau ziņots, ka LM meitasuzņēmumu "Liepājas osta LM" paredzēts pārdot atsevišķi no pamatražotnes, savukārt ostas pakalpojumu pieejamību ražotnei garantēs jaunizveidotais meitasuzņēmums SIA "50.piestātne".

Marta beigās izveidotā "50.piestātne" ir 100% LM meitasuzņēmums, un 16.aprīlī Liepājas SEZ valde devusi piekrišanu modernizētās "50.piestātnes" nomas līguma izbeigšanai ar "Liepājas ostu LM" un šai piestātnei pieguļošās zemes iznomāšanai uzņēmumam "50.piestātne".

Administrators skaidroja, ka šādā veidā tiek nodrošināts LM pārdošanas plāna galvenais mērķis - uzņēmumam tiek garantēti nodrošināta pieeja ostas pakalpojumiem, savukārt "Liepājas ostas LM" pārdošana atsevišķi, kas varētu notikt ātrāk nekā pamatražotnes pārdošana, spēs atrisināt šī uzņēmuma problēmas - dramatisko kravu kritumu, finansiālo nestabilitāti.

"Liepājas ostas LM" kravu apgrozījums pērn samazinājies par 45%. "Liepājas osta LM" ir lielākā Liepājas ostas stividorkompānija, kas līdz šim ik gadu ir nodrošinājusi ostai stabilu kravu plūsmu, tomēr 2013.gadā līdz ar uzņēmuma māteskompānijas "Liepājas metalurgs" maksātnespēju ievērojami samazinājās kravu apgrozījums. Ja 2012.gadā kompānija pārkrāva 2,67 miljonus tonnu kravu, tad 2013.gadā - vien 1,47 miljonus tonnu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!