Foto: LETA

Tirdzniecības kompleksa "Spice" apgrozījums pagājušajā gadā palielinājies par 2,4%, sasniedzot 211 miljonus eiro, informēja uzņēmumā.

Tirdzniecības centra "Spice" apgrozījums 2017.gadā bija 162 miljoni eiro un tas pieauga par 2,9% salīdzinājumā ar gadu iepriekš, bet tirdzniecības centra "Spice Home" apgrozījums bija 49 miljoni eiro un tas pieauga par 0,9%. Vidējā pirkuma summa veikalos pieaugusi par 8%, liecina tirdzniecības kompleksa "Spice" apkopotā informācija.

Uzņēmums skaidro, ka izaugsmes pamatā ir vidējā pirkuma vērtības pieaugums, jo kopējā pircēju plūsma kompleksā palikusi iepriekšējā līmenī un sasniedza 10,5 miljonus apmeklētāju gadā. Tirdzniecības centrā "Spice" vidējā pirkuma summa palielinājās par 8%, bet "Spice Home" - par 2%.

Tradicionāli lielākus pirkumus apmeklētāji veica gada nogalē. Novembrī vidējā pirkuma vērtība "Spicē", salīdzinājumā ar 2016.gadu, bija par 14,3% augstāka.

Uzņēmums informēja, ka "Calvin Klein Underwear" veikala ienākšana "Spicē" padarīja vēl daudzveidīgāku tirdzniecības centrā pieejamo apakšveļas piedāvājumu, un nomnieku efektīvāka darbība veicinājusi ievērojamu izaugsmi apakšveļas un zeķu segmentā - par 15,7%. Par 8,7% apgrozījums audzis pakalpojumu segmentā, kur vairāki nomnieki pērn, atbilstoši jaunākajām tendencēm, mainīja veikalu konceptus. Izaugsmi 4,7% apmērā piedzīvoja delikatešu segments, jo "Spicē" pērn tika atvērti Spānijas delikatešu veikals "Don Gastronom", specializēts gaļas veikals - skārnis "Steak Supply" un "Lāču" ceptuves veikals.

Savukārt tirdzniecības centram "Spice Home" vislabāk veicās elektronikas un IT preču, kā arī hobiju lietu veikaliem, kuru apgrozījums audzis attiecīgi par 10,3% un 8,1%. Līdz ar restorāna "Čili Pizza" un konceptveikala "Es mīlu kafiju" atvēršanu, vairāk nekā divkāršojās ēdināšanas segmenta apgrozījums. Apmeklētāju pieplūdumu pozitīvi ietekmēja arī Pārdaugavā lielākā finanšu sektora izveidošana, kur 550 kvadrātmetrus aizņem kredītiestāžu un valūtas maiņas punktu filiāles.

"Ņemot vērā "Spices" iepriekšējo gadu labos bāzes apgrozījuma rādītājus, gandrīz 3% pieaugums vērtējams ļoti pozitīvi. Apgrozījumu izdevies palielināt pie nemainīgas pircēju plūsmas, kas, valstī aizvien sarūkot ekonomisko aktīvo iedzīvotāju skaitam, acīmredzot tuvākajos gados būs neizbēgama parādība," skaidroja tirdzniecības kompleksa "Spice" direktore Iveta Lāce.

Palielināt kopējo tirdzniecības kompleksa apgrozījumu palīdzējusi arī abu tirdzniecības centru darbības efektivizēšana, izvērtējot esošo un jauno veikalu darbību, kāpinot apgrozījumu uz katru kvadrātmetru.

Apgrozījuma pieaugumu veicināja arī ārvalstu tūristu iepirkšanās. Pērn "Tax Free" pirkumu skaits pieauga par 22%, bet tūristu iztērētās naudas apjoms Latvijas veikalos - par 29%. Ceturtā daļa no visiem "Tax Free" pirkumiem tiek veikti "Spicē".

2018.gadā tirdzniecības komplekss "Spice" prognozē apgrozījuma pieaugumu 2-3% robežās, un turpinās strādāt pie jaunu zīmolu piesaistīšanas un preču klāsta paplašināšanas. Jau martā "Spice Home" durvis vērs divkārt paplašinātais "Elkor" veikals, kļūstot par lielāko "Elkor" tirdzniecības vietu Pārdaugavā. Divos stāvos 5500 kvadrātmetru tirdzniecības platībā būs izvietoti elektronikas un sadzīves tehnikas veikals "Elkor Tehnika", mājas preču veikals "Elkor Home" un bērnu preču veikals "Elkor Kids".

"Šogad "Spice" attīsta tirdzniecības centra esošo objektu interjera un eksterjera rekonstrukcijas projektu kā arī "Spices" paplašināšanas projektu, - balstoties uz aktuālajām industrijas tendencēm pasaulē un vietējā tirgus pieprasījumu, plānojam piedāvāt skaistuma, labsajūtas, veselības un sporta pakalpojumu klāstu vienuviet. Nākotnē esam iecerējuši attīstīt arī ar atmosfēru un jaunu zināšanu apguvi saistītu piedāvājumu," sacīja Lāce.

2018.gadā "Spice" plāno apgrozījuma pieaugumu arī restorānu un kafejnīcu segmentā. 2017.gada nogalē restorānu un kafejnīcu klāsts tika paplašināts ar dažādu valstu virtuvi, - atvērts Itālijas un Vidusjūras restorāns "D’Arte", japāņu un Āzijas virtuves restorāns "Kabu", un atjaunotās telpās atgriezās kafejnīca "Sala".

Aģentūra LETA jau ziņoja, ka tirdzniecības centra "Spice" apgrozījums 2016.gadā bija 157,45 miljoni eiro, bet mājas preču tirdzniecības centra "Spice Home" apgrozījums bija 48,58 miljoni eiro. Salīdzinot ar apgrozījumu 2015.gadā, "Spices" apgrozījums 2016.gadā auga par 2%, bet "Spice Home" apgrozījums 2016.gadā pieauga par 1%.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!