Foto: LETA

Motoklubs "Vēja brāļu ordenis" tūkstošiem eiro investējis degvīna ražošanā, kas sākta pērn septembrī un ar kuru šogad plānots iepazīstināt plašāku publiku, atklāj motokluba prezidents Aivars Freimanis jeb Frīdis.

Kā stāsta Freimanis, vēja brāļiem jau kādu laiku ir pašiem savs degvīns "VB40", ko ražo pēc kluba biedru izvēlētas receptes tepat Latvijā un ko var iegādāties 0,5 litru tilpumā gan plastmasas, gan stikla pudelē.

Degvīna, kuram savu vārdu piešķīris slavenais motoklubs un kas ir 40% grādu stiprs, ražošana sākta 2013.gadā septembrī, Rīgā, SIA "Yellow Stone" dzērienu ražošanas rūpnīcā, stāsta viens no degvīna izplatītāja SIA "Tris-A" īpašniekiem Artūrs Trencis.

Degvīns pagaidām pieejams aptuveni 20 tirdzniecības vietās un bāros. Kā skaidro Freimanis, uz lielajiem tirdzniecības tīkliem, kā "Maxima" vai "Rimi", viņi neejot, jo iznākot vairāk finansiāli zaudēt, lai tikai tiktu tur iekšā.

"Lai izvietotu savu preci lielajos tirdzniecības tīklos, ir jāmaksā par plauktiem un jādod produktiem atlaides, kas, piemēram, tai kvantitātei, ko mēs saražojam, ir pilnīgi nerentabls pasākums, jo mēs beigās neko nenopelnām," norāda Trencis.

Par apgrozījumu vēl Trencis runāt negrib, jo lieli apjomi tie neesot, vienkārši vajagot produktu "iekustināt", tad arī tā lieta aizies.

Sākotnēji motoklubs gribēja ražot degvīnu tikai savām vajadzībām, piemēram, lai būtu, ko aizvest, braucot ciemos pie ārvalstu draugiem, tomēr nolemts, ka vajag lietai pieiet nopietnāk un uzsākt nelielu biznesu, stāsta Freimanis.

"Mums ražotājs piedāvāja astoņas potenciālās degvīna šķirnes, kuras bija iepildītas pudelēs un atzīmētas ar numuriem. Trīs mēnešus mēs tās degustējām, un galvenais nosacījums bija, lai no rīta nebūtu paģiru un būtu viegli iedzert, tātad arī tīkami garšotu," stāsta Freimanis.

Jautāts par investīcijām degvīna ražošanas sākšanā, Freimanis atklāj, ka runa ir par tūkstošiem eiro, tomēr konkrētu ciparu viņš nemin.

Iemeslu, kāpēc "VB40" ir pieejams arī plastmasa pudelēs, izdomājis motokluba prezidents, mācoties no pieredzes pasākumos, kad pudeles mēdz izkrist un sašķīst, zaudējot "vērtīgo mantu".

Trencis atklāj, ka jau tiek gatavoti reklāmas materiāli un mārketinga plāns, lai ar degvīnu iepazīstinātu plašāku publiku, kā arī ir paredzēts, ka "VB40" varētu sākt ražot 0,2 litru tilpuma pudelēs, jo šis tilpums ir populārs un varētu kalpot kā "iepazīšanās variants".

SIA "Yellow Stone" dibināta 2003.gadā, uzņēmuma pamatkapitāls - 2845 eiro. 2012.gadā uzņēmums apgrozīja 358 587 eiro un strādāja ar zaudējumiem 55 240 eiro apmērā. Uzņēmums pieder Dmitrijam Macukam.
SIA "Tris-A" dibināta 2008.gadā, pamatkapitāls - 32 014 eiro. 2012.gadā uzņēmums apgrozīja 475 399 eiro un guva peļņu 194 eiro apmērā. Uzņēmums pieder Artūram Trencim (32,98%), Ludmilai Brīvulei (32,98% ) un Aigaram Dreimanim (34,04%).

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!