Foto: Publicitātes foto

Lai parakstītu līgumu ar Spānijas kompāniju "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles, S.A." (CAF) par jauno vilcienu iegādi, AS "Pasažieru vilciens" (PV) jāpārliecina Finanšu ministrija (FM), ka tās iebildes par līguma punktiem, kas skar avansa maksājumus un maksājumu indeksāciju, nav pamatotas.

Par to otrdien preses brīfingā paziņoja PV valdes priekšsēdētājs Nils Freivalds.

Ja PV izdošoties pārliecināt FM, līgums vēl tehniski jāsaskaņo ar Spānijas kompāniju, savukārt CAF izmaiņas ir jāsaskaņo ar Spānijas Kredītu un eksporta aģentūru, kas varētu ilgt vēl divas nedēļas.

Viņš arī skaidroja, ka valdībā esot izdevies novērst bažas par vilcienu pārlieku sadārdzinājumu. "Galu galā cena vai konkrētie rādītāji iepirkumā ir iesniegti, un tie nedrīkst tikt mainīti. Apgalvot, ka kaut kur kaut kas ir lētāk... Tad pretī jābūt adekvātiem līguma nosacījumiem un adekvātām tehnoloģijām, lai varētu vispār salīdzināt," skaidroja PV vadītājs, noraidot iepriekš atsevišķos medijos publicētos iebildumus pret iepirkuma cenu.

Freivalds arī norādīja, ka CAF ir apņēmies līgumā noteiktā termiņā pasūtījumu izpildīt, kas nozīmē, ka Eiropas Savienības piešķirto naudu PV paspēs izmantot. "Tā ir viņu apņemšanās, ka līgums ir jāizpilda un līgums, protams, paredz nosacījumus, kas notiek, ja viņi nepilda. Tas ir viņu risks," uzsvēra Freivalds. Viņš gan nenoliedz, ka PV galvenās bažas ir 2015.gada vidus, kad kohēzijas finansējums jāapgūst pilnā apmērā. Tas esot "pamatakmens" līgumā.

Tas, ka Šveices uzņēmums "Stadler Bussnang AG" ("Stadler") iesniedzis blakus sūdzību par sev nelabvēlīgo tiesas lēmumu ļaut turpināt vilcienu iepirkumu procedūru, esot viņu formālās tiesības, un PV analizē papildu argumentus, kas iesniegti tiesā, taču tas neietekmē iepirkuma procesa virzību, uzsvēra amatpersona.

Janvāra beigās valdība atļāva turpināt jaunu vilcienu iepirkumu un arī Administratīvā rajona tiesa atļāva PV turpināt 429,24 miljonus latu vērto jauno vilcienu iepirkumu.

31.janvārī tika saņemta informācija no CAF, ka piedāvājums tiek pagarināts uz četrām nedēļām, lai PV un CAF apstiprinātu līguma gala redakciju.

Freivalds norādīja, ka iepriekš ir bijušas bažas par termiņiem, un aizkavēšanās varējusi ietekmēt ražošanu, taču CAF esot jau apliecinājis, ka iekļausies termiņos, kas paredz, ka finansējums jāapgūst līdz 2015.gada augustam. Esot skaidrs, ka, ja to neizdosies izdarīt, tad finansējuma atlikušo daļu varot arī nepiešķirt.

Administratīvā rajona tiesa atļāva PV turpināt 429,24 miljonus latu vērto jauno vilcienu iepirkumu. Tiesa noraidīja Šveices uzņēmuma "Stadler Bussnang AG" ("Stadler") lūgumu apturēt Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) lēmuma darbību līdz brīdim, kamēr tiesā pēc būtības nebūs izskatīta "Stadler" sūdzība par IUB lēmuma pamatotību, kas atļāva PV veikt šo par Latvijas vēsturē apjomīgāko dēvēto iepirkumu.

2.februārī pēc rūpīgas iepazīšanās ar Administratīvās rajona tiesas lēmumu atļaut turpināt apjomīgo jauno vilcienu iepirkumu Šveices uzņēmums "Stadler" ir nolēmis to pārsūdzēt, informēja "Stadler" pārstāvis Oskars Fīrmanis.

PV iepirkums paredz līdz 2015.gadam iegādāties 34 jaunus elektrovilcienus un septiņus dīzeļvilcienus. Spānijas kompānija konkursā ieguvusi tiesības uz 610,76 miljonus eiro (429,24 miljonus latu) vērto līgumu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!