Foto: Publicitātes attēli

Notiekošais ap jau noslēgto vilcienu iepirkuma līgumu starp pasažieru pārvadātāju "Pasažieru vilciens" (PV) un Spānijas kompāniju "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles SA" (CAF), ir bailes uzņemties atbildību par saviem lēmumiem, to otrdien intervijā Latvijas Radio sacījis "Rīgas Vagonbūves rūpnīcas" (RVR) līdzīpašnieks Aivars Ločmelis.

Tiekot paustas bažas, bet nav konkrētu, pamatotu secinājumu, kādēļ un kā noslēgtais līgums var kaitēt Latvijai, tās ekonomikai, sacījis Ločmelis. Viņš norādījis, ka rūpīgi seko notiekošajam Finanšu ministrijā un Satiksmes ministrijā, kā arī PV, neredzot, ka būtu pamatotas bažas par līguma kaitīgumu Latvijas valstij.

Viņš intervijā paudis, ka RVR kuru katru brīdi ir gatavi sākt ražot jaunos vilcienus, sakot, ka tā Latvija iegūtu jaunas darba vietas, jaunas tehnoloģijas un vilcienu ražošanas licenci. "Neredzu nevienu iemeslu, kas mums liedz izmantot šo iespēju, tā ir unikāla," radio intervijā teicis Ločmelis.

Intervijā viņš paudis, ka ažiotāžai esot divi iemesli - starptautiska konkurences cīņa starp diviem mašīnbūves uzņēmumiem - "Stadler" un CAF, otrs iemesls ir pašmāju lēmumu pieņēmēju bailes kļūdīties un nespēja pieņemt lēmumus. "Tā ir tāda mīņāšanās uz vietas un nevēlēšanās pieņemt izšķirošo lēmumu," intervijā otrdien pauda Ločmelis.

Savukārt sacīja Satiksmes ministrijas parlamentārais sekretārs Klāvs Olšteins intervijā LNT raidījumam "900 sekundes" otrdienas rītā sacīja, ka jauno pasažieru vilcienu piegādes līguma laušana Latvijai varētu draudēt ar sodu, kas sasniegtu trešdaļu līguma summas. Tiesa, precīzu summu, kas līguma laušanas gadījumā būtu jāmaksā, Olšteins neatklāja.

Jau vēstīts, ka PV jauno vilcienu iepirkumu līgumu ar CAF noslēdza šogad aprīlī. Saskaņā ar konkursa nolikumu līdz 2015.gada beigām pilnībā tiks nomainīti elektrovilcieni un trešdaļa dīzeļvilcienu parka. Pirmie jaunie vilcieni Latvijā sāks kursēt jau 2014.gada pirmajā pusē. No jauna tiks iegādāti 34 elektrovilcieni un septiņi jauni dīzeļvilcieni.

Šveices vilcienu ražotājs "Stadler" uzskata, ka PV pārkāpis likuma prasības, mainot līguma punktus un noslēdzot to ar spāņu kompāniju CAF bez jaunas iepirkuma procedūras izsludināšanas, tādēļ "Stadler" plāno vērsties tiesā.

Jauno vilcienu iepirkuma kopējās izmaksas tiek plānotas 144 miljoni latu, no kuriem Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējums būs 100 miljoni latu. Savukārt otra līguma daļa paredz šo vilcienu uzturēšanu 30 gadu periodā. Kopumā līguma vērtība ir 610,76 miljoni eiro (429,24 miljoni latu).

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!