Foto: F64

Ja tiesa trešdien pēc Šveices dzelzceļa kompānijas "Stadler Bussnang AG" ("Stadler") sūdzības neatcels Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) lēmumu atļaut AS "Pasažieru vilciens" slēgt līgumu par jaunu vilcienu piegādi ar Spānijas izņēmumu "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles SA" (CAF), Ministru kabinets tam dos "zaļo gaismu", žurnālistiem otrdien pēc valdības slēgtās sēdes sacīja satiksmes ministrs Aivis Ronis.

"Zaļā gaisma" līgumam dota, ja tiks izpildīti divi nosacījumi – Administratīvā rajona tiesa trešdien ar savu lēmumu neapturēs konkursa norisi un galvenie nosacījumi līgumā, galvenokārt par finanšu un avansa jautājumiem, atbildīs konkursa prasībām, sacīja SM valsts sekretārs Anrijs Matīss.

Par šiem jautājumiem PV un CAF jau ir vienojušies, sacīja Matīss, uzsverot, ka līdz ar to ir novērsts risks, ka kādus no izdevumiem varētu uzskatīt par neattiecināmiem, kas nozīmētu Eiropas Savienības atbalsta zaudēšanu šim projektam.

PV valdes priekšsēdētājs Nils Freivalds žurnālistiem skaidroja, ka iepriekšējā līguma versijā bija plānots lielāks avansa apjoms, bet jaunajā tas attiecīgi būs mazāks. Tāpat jaunajā līgumā paredzēta retāka indeksācija nekā iepriekš. Freivalds pauda pārliecību, ka pašreizējais līguma projekts novērš risku pazaudēt ES finansējumu, par ko iepriekš bija bažas valdībā.

Vienlaikus PV vadītājs atzina - ja tiesa lems par sliktu IUB, tad "notiks kritiskākais" un visas darbības ar iepirkumu tiks uz kādu laiku apturētas.

Valdības otrdienas lēmums nozīmē, ka vilcienu iepirkuma jautājums valdības dienaskārtībā vairs neatgriezīsies un tālāk ar to strādās pats "Pasažieru vilciens".

Jau ziņots, ka PV konkursā par 34 jaunu elektrovilcienu un septiņu jaunu dīzeļvilcienu iegādi otrajā kārtā pieteikumu iesniedza tikai viens pretendents ‒ CAF, kas arī ir izvēlēts par konkursa uzvarētāju. Līgums par vilcienu piegādi gan vēl nav noslēgts, tostarp sāktās tiesvedības dēļ. CAF pagarinājis piedāvājuma termiņu līdz 31.janvārim.

Septembra sākumā "Stadler" iesniedza sūdzību IUB, kas saistīta ar iespējamiem pārkāpumiem pasažieru pārvadātāja pa dzelzceļu PV jauno elektrisko un dīzeļvilcienu piegādes konkursā. Pēc pusotru mēnesi ilgas sūdzības izskatīšanas IUB nolēma atļaut PV slēgt līgumu ar CAF.

Pēc PV sniegtās informācijas, iepirkumā līdz 2015.gadam paredzēts iegādāties 34 jaunus elektrovilcienus un septiņus dīzeļvilcienus. Konkursa uzvarētājam 30 gadu būs jānodrošina arī jauno elektrovilcienu un dīzeļvilcienu uzturēšana. Projekta kopējās izmaksas tiek plānotas aptuveni 144 miljoni latu, no kuriem Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējums būs apmēram 100 miljoni latu.

PV ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no valstij piederošās Latvijas dzelzceļa kompānijas "Latvijas dzelzceļš" veiktajām funkcijām. Iepriekš PV 100% bija "Latvijas dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī PV pārveidots par valsts uzņēmumu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!