Foto: LETA
Latvijas valdības neizprotamā rīcība un darbības ap AS "Pasažieru vilciens" jauno vilcienu iepirkuma konkursu visai pasaulei uzskatāmi demonstrē, ka Latvija nav uzticama sadarbības partnere, sacīja Latvijas Mašīnbūves un metālapstrādes uzņēmumu asociācijas prezidents Vilnis Rantiņš.

"Valdības rīcība ap jauno vilcienu konkursu nav izprotama. Vai to var dēvēt par analfabētismu vai kā savādāk, taču konkurss ilgst jau divus gadus, un vai tiešām iepirkuma izsludināšanas laikā nevienam nebija galvas uz pleciem, lai izstrādātu konkrētus spēles noteikumus? Tagad, kad konkurss ir noslēdzies un zināms uzvarētājs, pieprasīt dažādu papildu informāciju un izvirzīt papildu nosacījumus - tā ir tāda bērnu spēle," uzsvēra Rantiņš.

Viņš sacīja, ka izprot arī konkursa uzvarētājus - Spānijas kompāniju "Construcciones y Auxiliares de Ferrocariles" (CAF), kuri ir neizpratnē par tādu valsti, kurā nav skaidri spēles noteikumi, kurā pēc konkursa noslēgšanās sākas dažādas neizprotamas darbības.

"No vienas puses, meklējam investorus, bet tajā pašā laikā pazīstamai firmai, kas uzvarējusi konkursā un gatava Latvijas uzņēmumam nodot vilcienu ražošanas licenci, tiek likti šķēršļi un meklēti citi varianti," sacīja Rantiņš.

Tāpat asociācijas vadītājam nav saprotama Šveices uzņēmuma "Stadler" parakstītā vienošanās ar AS "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca" par sadarbību iespējamajos nākamajos vilcienu iepirkumos laikā, kad tikko konkurss ir noslēdzies un zināms tā uzvarētājs.

"Ar šādām spēlītēm mēs sevi pasaules priekšā gribam pataisīt par muļķiem. Vai tiešām valdību neinteresē, lai Latvijā notiktu ražošana? Pasaulē informācijas aprite ir ļoti strauja, un valdība ar savu rīcību parāda visiem, ka Latvija ir neuzticama partnere," uzvēra Rantiņš.

Jau ziņots, ka pēc Jaunā gada lemt par jauno vilcienu iepirkumu vairs nebūs jēgas, jo CAF izteiktā piedāvājuma termiņš beidzas 26.decembrī, un viss liecina, ka to pagarināt CAF neplāno, iepriekš sacīja CAF Latvijas partnera - "Rīgas Vagonbūves rūpnīcas" - pārstāvji.

Tādējādi Latvija zaudēs Eiropas Savienības piešķirto 100 miljonu latu līdzfinansējumu un pēc pāris gadiem tērēs daudz lielākas summas no valsts budžeta, lai iegādātos ārzemēs ražotus vilcienus.

Savukārt satiksmes ministrs Aivis Ronis apgalvoja, ka vērienīgajam pasažieru vilcienu iepirkumu konkursam paredzētos 100 miljonus latu Eiropas Savienības fondu līdzekļus valdība var paspēt pārdalīt arī citiem projektiem.

Ronis informēja, ka CAF tiks aicināta pagarināt konkursa pieteikuma termiņu. Valdība cer, ka spāņu uzņēmums labi saprot pašreizējo situāciju un ir informēts par Ministru kabineta dotajiem uzdevumiem "Pasažieru vilcienam".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!