Foto: DELFI

Nepietiekamais valsts finansējums autoceļu būvniecībai un remontam novedīs ceļu būves sektoru līdz sabrukumam, viedokli pauda būvniecības kompānijas "Binders" rīkotājdirektors Aigars Sēja.

Pēc viņa teiktā, atstājot autoceļus bez finansējuma, šajā jomā strādājošie uzņēmumi būs spiesti vai nu pārprofilēties, vai likvidēties.

"Satiksmes ministrijas (SM) izstrādātie noteikumi par akcīzes nodokļa novirzīšanu brūkošo autoceļu remontam tā arī netika apstiprināti. Faktiski tas ir sektora izdzīvošanas jautājums, un šajā apgalvojumā pārspēlējuma ir ļoti maz. Arī konkurence, kas jau tagad ir liela un kropļo tirgu, visticamāk, tikai palielināsies," sacīja Sēja un piebilda, ka pie situācijas nozarē vainojama arī iepirkumu politika valstī.

"Situāciju būtiski pasliktina arī Latvijai diezgan hroniska parādība ‒ iepirkumu konkursos uzvar zemākā piedāvātā cena, absolūti nevērtējot pretendenta iepriekšējo pieredzi, tehnisko un tehnoloģisko nodrošinājumu, kā arī reputāciju. No tā cieš kvalitāte," norādīja "Bindera" rikotājdirektors.

Arī Latvijas Ceļu būvētāju biedrība (LBB) iepriekš paudusi bažas par sektora nākotni, uzsverot, ka 2014.gadā būs beidzies Eiropas Savienības fondu apguves pašreizējais periods, bet nākamais nebūs vēl sācies, jo politiķi Eiropas Parlamentā nevar vienoties par bloka nākamo septiņu gadu budžetu. LBB atzina, ka bez valsts palīdzības sektoram būs ļoti grūti izdzīvot

SM aicināja noteikt, ka valsts piešķirtais finansējums sektoram kārtējā gadā nedrīkst būt mazāks par plānotajiem valsts budžeta ieņēmumiem no transportlīdzekļu ekspluatācijas nodokļa un mazāks par noteiktu daļu no plānotajiem valsts budžeta ieņēmumiem no akcīzes nodokļa par naftas produktiem. Taču Finanšu ministrija iebilda pret SM plānu, norādot, ka finansējuma palielinājumu var noteikt arī bez piesaistes konkrētiem nodokļu ieņēmumiem un akcīzes nodokli naftas produktiem nav iespējams skaidri prognozēt vidējā termiņā.

"Binders" ir viens no lielākajiem ceļu būves uzņēmumiem Latvijā un ir dibināts 1993.gadā. Kompānijas pamatkapitāls ir 200 tūkstoši latu, bet īpašnieki ‒ būvkompānija "Arčers", Alvis Tanbergs un Normunds Luste. 2011.gadā uzņēmums strādāja ar 39,693 miljonu latu apgrozījumu, kas bija par 9,5% mazāk nekā 2010.gadā, un cieta 1,938 miljonu latu zaudējumus pretstatā peļņai gadu iepriekš.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!