CAF: Jaunie vilcieni AS 'Pasažieru vilciens' ļaus ietaupīt 109,6 miljonus eiro
Foto: Publicitātes foto

34 jaunu elektrovilcienu un septiņu jaunu dīzeļvilcienu iegādes projekts, slēdzot līgumu ar iepirkuma konkursa uzvarētāju "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles" (CAF), AS "Pasažieru vilciens" (PV) ļaus ietaupīt 109,6 miljonus eiro (77,06 miljonus latu) Latvijas nodokļu maksātāju naudas, salīdzinājumā ar to, cik pēdējos esošo 30 gados tērēts vilcienu uzturēšanai. Jauno vilcienu uzturēšana izmaksās par 2,56 miljoniem latu gadā (3,65 miljoni eiro) mazāk nekā esošo vilcienu uzturēšana.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

CAF ir tirgus līderis Eiropā; uzņēmums nodrošina apkopi ne tikai paša ražotajiem vilcieniem, tam ir vairāku gadu desmitu pieredze arī citu ražotāju vilcienu apkopē, un izmaksu aprēķini, ko piedāvā CAF, ir balstīti tieši uz šo ilgtermiņa pieredzi un līdzīgu projektu īstenošanu citur Eiropā.

PV ietaupījums kopumā lēšams pat vēl lielāks, ja aprēķiniem pievieno jaudas un degvielas patēriņu, salīdzinājumā ar to, kāds tas ir pašlaik un kāds būs jaunajiem vilcieniem. Turklāt aprēķinos par jauno vilcienu uzturēšanu ir ņemtas vērā arī izmaksas, ko prasīs jauna depo būvniecība un depo iekārtu uzstādīšana. Līdz ar to līdzšinējie izdevumi ir vēl lielāki nekā tie būs ar jaunajiem vilcieniem.

Papildus jau minētajam CAF uzsver šī PV projekta pievienoto vērtību, kas saistīta ar iespēju nodrošināt nozīmīgu pasūtījumu vietējai rūpniecībai caur AS "Rīgas vagonbūves rūpnīca" (RVR), tādējādi nodrošinot arī tehnoloģiju nodošanu un iespēju RVR piedāvāt savus ražojumus eksporta tirgum. Projekta īstenošana radīs papildus ieņēmumus valsts budžetā caur PVN, valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām un iedzīvotāju ienākuma nodokli, kas tiks iegūti no vietējās ražošanas attīstības un jaunu darba vietu radīšanas.

Oktobrī CAF ir noslēdzis līgumu ar Vācijas dzelzceļa operatoru "DB Regio AG" un nodrošina to ar tādiem pašiem vilcieniem, kādi piedāvāti PV un apstiprināti iepirkuma konkursa rezultātā. Līdzīgi elektrovilcieni tiks piegādāti arī Melnkalnē, pēdējo trīs mēnešu laikā CAF ir parakstīti līgumi arī par metro vilcienu piegādi Rumānijā, Ungārijā, uzņēmumam ir arvien jauni klienti Hjūstonā, ASV, Jaunzēlandē, Saūda Arābijā, Brazīlijā, Čīlē, un CAF uzskata, ka šie darījumi apliecina un stiprina pārliecību, ka uzņēmuma piedāvājums PV ir vispiemērotākais.

CAF nav pieņemami tas, ka pēdējā laikā Latvijas plašsaziņas līdzekļos tiek izplatīta nepatiesa un maldinoša informācija, kam turklāt nav nekāda pamatojuma. Šīs informācijas izplatīšanas nolūks acīmredzami ir bojāt CAF un PV tēlu un radīt sliktu priekšstatu par visu PV iepirkuma procesu cerībā panākt projekta atcelšanu.

Kavēšanās parakstīt PV līgumu ar iepirkuma konkursa uzvarētāju CAF par jauno vilcienu iegādi pašlaik Latvijas nodokļu maksātājiem esošo vilcienu uzturēšanas dēļ vien izmaksā 7,037 latus (10,010 eiro) dienā. Tāpēc CAF cer, ka konkursa procedūra beidzot noslēgsies ar līguma parakstīšanu, lai Latvija var uzsākt jauna, moderna dzelzceļa attīstību, cik drīz vien iespējams.

Šis ir autora viedoklis, kas var nesakrist ar "Delfi" redakcijas nostāju.
Seko "Delfi" arī Instagram vai Telegram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Lai ierobežotu dezinformācijas kampaņu izplatību, portāls "Delfi" apturējis iespēju komentēt rakstus
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.