Foto: AFI
Valsts akcionāru atbalstīto Latvijas nacionālās lidsabiedrības AS "Air Baltic Corporation" ("airBaltic") vadītāja amata kandidātu Martinu Gausu raksturo divi būtiski faktori - viņa vadībā lidsabiedrība "Malev" nekļuva par radošāku un inovatīvāku kompāniju, turklāt vadītāja amatam Ungārijas lidsabiedrībā viņu izvirzīja Krievijas akcionāri, norāda aviācijas eksperts Tālis Linkaits.

"Vērtējot Gausa kandidatūru, man kā vērotājam no malas ir svarīgi divi apstākļi - pirmais, ka Gausu "Malev" vadībā ieteica Krievijas akcionāri, un tas ir būtisks apstāklis. Otrs - nevarēja redzēt, ka Gausa kunga vadībā kompānija kļūtu par radošāku un inovatīvāku kompāniju, faktiski tur notika struktūru saīsināšana," uzsver Linkaits.

Viņš skaidro, ka Ungārijas lidsabiedrības "Malev" darbība pēdējos gados nav bijis veiksmes stāsts. "Vienlaikus jāatzīst, ka "Malev" un "airBaltic" liktenis ir līdzīgs, arī kompāniju lielums ir līdzīgs, līdz ar to es pieņemu, ka Gausa kungam ir pieredze un izpratne par to, kā šāda lieluma aviokompānijas strādā, kur ir problēmas un kā ar tām tikt galā," uzsver eksperts.

Kāpēc "Malev" netika izvests uz pozitīvā ceļa, kādi bija apstākļi, kāpēc neizdevās paveikt iecerēto, būtu jāprasa Gausam, sacīja Linkaits.

Viņš arī atgādina, ka no 14.oktobra "airBaltic" pilnībā kontrolē valsts un "tā ir valsts pārstāvju atbildība kādu prezidentu lidsabiedrībai izvēlēties". Ja jau Gauss tiekot izvēlēts, tad valsts pārstāvjus esot apmierinājis jaunā prezidenta piedāvātā stratēģija.

Vērtējot noteikto atalgojumu - ap 20 000 latu mēnesī, eksperts norāda, ka augsta līmeņa profesionāļus ir grūti atrast tik īsā laikā, turklāt tie uzdevumi, kas būs jārisina jaunajam "airBaltic" prezidentam neesot vienkārši.

"Algas lielums ir pieņemams, cits jautājums, vai atalgojuma paketē ietilpst attaisnojuši bonusi, kas saistīti tieši ar kompānijas izvešanu no pašreizējās situācijas. Ja kompānija kļūs rentabla, tad varētu tikt piešķirtas papildu prēmijas. Ceru, ka varētu būt iekļauti paketē arī šādi stimuli," uzsver eksperts.

Kā ziņots, labākais kandidāts "airBaltic" vadītāja amatam ir bijušais Ungārijas lidsabiedrības "Malev" vadītājs Martins Gauss, piektdien telekompānijas LNT raidījumā "900 sekundes" sacīja satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS).

Kā norādīja Augulis, Gauss bijis labākais kandidāts gan pēc zināšanām aviācijā, gan aviokompānijas attīstības redzējuma, gan pieredzes, gan spējām.

Augulis arī norādīja, ka Gauss ir piekritis veikt aviokompānijas vadītāja amata pienākumus, un viņa alga varētu būt 20 000 latu mēnesī, kas ir mazāk nekā iepriekšējā vadītāja Bertolta Flika atalgojums 26 000 latu mēnesī.

Patlaban "airBaltic" valdē darbojas aviokompānijas operāciju vadības direktore Laila Odiņa un bijušais investīciju baņķieris Vitolds Jakovļevs.

Kā ziņots, starp "airBaltic" akcionāriem tika parakstīta vienošanās par nosacījumiem pamatkapitāla palielināšanai, Latvijas valstij un BAS lidsabiedrībā ieguldot 153 miljonus eiro (107,1 miljonu latu). Saskaņā ar "airBaltic" akcionāru vienošanos tika izbeigts valstij neizdevīgais akcionāru līgums.

"Air Baltic Corporation" ir dibināta 1995.gadā. Aviokompānijas galvenie akcionāri ir Latvijas valsts (52,6%) un "Baltijas Aviācijas sistēmas" (47,2%). "Baltijas Aviācijas sistēmas" vienādās daļās pieder bijušajam lidsabiedrības vadītājam Bertoltam Flikam un Bahamās reģistrētajai kompānijai "Taurus Asset Management Fund Limited".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!