Foto: AFI
Finanšu grūtību un akcionāru nesaskaņu māktā nacionālā lidsabiedrība "airBaltic" nākamgad no Rīgas lidostas lidos mazāk, pārliecināts aviokompānijas prezidents un pastarpināti līdzīpašnieks Bertolds Fliks.

Intervijā laikrakstam "Dienas Bizness" Fliks apgalvojis, ka "airBaltic reisu atcelšanai ir vairāki iemesli, bet nākamgad "airBaltic" no lidostas Rīga noteikti lidos mazāk".

Viņš atteicies komentēt izskanējušās versijas par to, ka "airBaltic" atcēlis tos lidojumus, kuros nav bijis pietiekams pasažieru noslogojums, vai arī to, ka šādu lēmumu uzņēmuma vadība pieņēmusi finansiālu apsvērumu dēļ, piemēram, nespējot norēķināties par degvielu. "Nevajag iedomāties, ka Rīga savu līderpozīciju aviācijas nozarē nevar zaudēt un ka vieta pēc nacionālās aviokompānijas aiziešanas nevar palikt tukša. To, ka tā var palikt tukša, apstiprina kaut vai piemērs ar Lietuvas nacionālo aviokompāniju "FlyLaL"," laikrakstam paudis Fliks.

Viņaprāt, ir nepieļaujami, ka valsts vilcina lēmumu ar pamatkapitāla palielināšanu, vienlaikus to neļaujot darīt arī otram lielākajam "airBaltic" akcionāram, Flikam un ārzonas firmai piederošajam "Baltijas aviācijas sistēmām" (BAS). Par "nonsensu" Fliks dēvē valdības argumentu, ka valsts nevar lemt par papildu ieguldījumiem "airBaltic" bez auditēta 2010. gada kompānijas gada pārskata, jo auditori savukārt gaidot uz "airBaltic" kapitāla palielināšanu.

Jau vēstīts, ka  pirmdien kaislības ap nacionālo lidsabiedrību "airBaltic" turpinājās saistībā ar tās valdes panākto vienošanos pārdot kādam pašlaik noslēpumainam pircējam 59 110 lidsabiedrības akciju, kas bija starpība starp apmaksāto un neapmaksāto lidsabiedrības pamatkapitālu. Akciju pārdošanas cena ir 9,6 miljoni eiro (6,72 miljoni latu), līdzekļi jau ieskaitīti lidsabiedrības kontā. Valsts, kas ir aviokompānijas kontrolpaketes turētāja, nebija informēta, kas ir akciju ieguvējs. Privātais akcionārs - "Baltijas Aviācijas Sistēmas" - noliedz, ka būtu iegādājies akcijas.

Vēlāk atklājies, ka par akcijām samaksāja Luksemburgā reģistrētais finanšu pakalpojumu uzņēmums "Trasatlantic Holdings Company", kas saistīts ar Krievijas izcelsmes miljardiera Vladimira Antonova biznesu.

Tikmēr valdība jau gandrīz mēnesi spriež par iespējamu palīdzību finanšu grūtībās nonākušajai lidsabiedrībai, taču arī otrdien gala lēmums ir atlikts. Par to lems pēc vēlēšanām, jo valdības finanšu konsultanti nav vienojušies ar mazākuma akcionāru "Baltijas Aviācijas Sistēmas" (BAS) par nosacījumiem, kas bija jāizpilda valsts naudas iepludināšanai lidsabiedrībā. Ja nedēļas laikā BAS nepiekritīs valsts izvirzītajiem nosacījumiem, valdība varētu izskatīt citus risinājumus, bet alternatīvas pagaidām neatklāj.

Tikmēr Satiksmes ministrija (SM) pagājušajā ceturtdienā vērsusies Ģenerālprokuratūrā, lūdzot sākt kriminālprocesu pret nacionālās aviokompānijas "airBaltic" vienīgo valdes locekli Fliku par iespējamām krāpnieciskām darbībām.

Šaubas par Flika spējām vadīt lidsabiedrību valdībai bija jau ilgāku laiku, un pagājušajā nedēļā valdība nolēma turpināt sarunas par valsts un "Baltijas Aviācijas Sistēmu" (BAS) proporcionālu līdzdalību pamatkapitāla palielināšanā, kas varētu prasīt kopumā 50 - 70 miljonus latu. Valdība arī esot jau nolūkojusi iespējamo pašreizējā "airBaltic" vadītāja pēcteci.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!