Foto: Publicitātes foto

Depozīta sistēmas ieviešana startē 1. februārī un tā noritēs pakāpeniski. Tas nozīmē, ka veikalu plauktos atradīsies iepakojumi gan ar, gan bez depozīta zīmes.

Jebkurām vērienīgām pārmaiņām ir nepieciešams pārejas posms – depozīta gadījumā tas būs sešus mēnešus. Līdzīgi kā pēc eiro ieviešanas vēl labu laiku pircēji veikalos varēja norēķināties gan ar latiem, gan eiro, tā arī tagad preču sortimentā būs iepakojums gan ar depozīta zīmi, gan bez tās.

Līdz 1. februārim depozīta sistēmas reģistrā ir piereģistrēti 1450 depozīta produktu iepakojumi, tātad 1450 dažādu dzērienu, kas marķēti ar depozīta uzlīmi un kurus varēs nodot taromātos. Līgumi par depozīta iepakojuma apsaimniekošanu un laišanu tirgū ir parakstīti ar vairāk nekā 150 depozīta iepakotājiem, kopā nosedzot 97% no depozīta sistēmā nododamo iepakojumu tirgus. Tas tikai apstiprina, cik atbildīgi ražotāji ir sagatavojušies dzērienu depozītsistēmas ieviešanai pašreizējos skarbajos Covid apstākļos!

Patērētājiem ir jāņem vērā, ka ražotājiem vispirms ir jāiztirgo noliktavas ar veco iepakojumu. No ražotāju puses esam nodrošinājuši, ka februāra laikā apmēram 30% dzērienu iepakojumu, kas tiks piegādāti veikaliem, būs marķēti ar depozīta zīmi. Ja runājam par pirmajām dienām pēc sistēmas ieviešanas, ražotāju spēkos nav ietekmēt, ja tirgotājs piegādi atsaka, jo vēlas vispirms iztirgot lētākos krājumus ar veco iepakojumu. Arī ražotājiem ir svarīgs noteiktais pārejas periods, lai pakāpeniski iztukšotu noliktavas ar līdz šim saražoto produkciju, ko soli pa solim aizstājam ar jaunā marķējuma preci.

Gan lielāki, gan mazāki ražotāji jau saražojuši dzērienus ar depozīta zīmi – ja pircējs šodien iegādājas tādu preci, tad šo pudeli jau šodien varēs nodot taromātos.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!