Foto: LETA

Krievu salas būvniecības projekta neīstenošana būtu milzīgs zaudējums, norādīja satiksmes ministrs Aivis Ronis.

"Infrastruktūras attīstības projekta Krievu salā īstenošana ir Rīgas ostas būt vai nebūt jautājums. Ceru, ka to ļoti labi saprot arī Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB). Ja projekts netiek īstenots, tas būtu milzīgs zaudējums, jo kravas zaudētu gan osta, gan dzelzceļš," sacīja Ronis.

Viņš arī vērsa uzmanību uz vajadzību veikt izmaiņas likumdošanā. "Pēc šī projekta virzības ir skaidrs, ka jāmaina likumdošana, lai pārsūdzēšana nebūtu bezgalīga. Es domāju, ka arī vienisprātis ir Ministru prezidents. Vairākkārt esmu vērsis premjera un finanšu ministra uzmanību Krievu salas projektam, un arī premjers saprot, ka cita attīstības ceļa nedz Rīgas ostai, nedz pilsētai nav," norādīja ministrs.

Jau ziņots, ka Vācijas kompānija "Josef Möbius Bau–Aktiengesellschaft" ("Josef Möbius") 2.februārī IUB iesniedza sūdzību par Rīgas brīvostas pārvaldes izsludināto konkursu par Krievu salas izbūvi. IUB sūdzību plāno izskatīt līdz 27.martam.

Rīgas brīvostas pārvaldes izsludinātajā konkursā par Krievu salas ostas izbūvi, lai ostas aktivitātes pārceltu no pilsētas centra, atkārtoti uzvarēja kompānija "BMGS S", kuras piedāvātā līgumcena ir 88,707 miljoni latu, neieskaitot pievienotās vērtības nodokli. Arī iepriekš "BMGS S" tika atzīts par uzvarētāju, bet IUB lēmuma dēļ pārvaldei bija jānovērš trūkumi konkursā.

Projektā ostas termināļus plānots pārcelt uz līdz šim neizmantotu teritoriju Krievu salas ziemeļu daļā, kas to darbībai būtu piemērotāka. Tādējādi no pilsētas centra un Daugavas labā krasta uz Krievu salu tiktu pārcelta daļa ostas aktivitāšu, līdzsvarojot pārvadājumus abos Daugavas krastos un samazinot kravas kuģu kustību Rīgas centra tuvumā, iepriekš paskaidroja Finanšu ministrijā. Ostas infrastruktūras izveide aptver 56 hektārus plašu teritoriju, kas tiks aprīkota ar četru beramkravu (ogles, metāls, rūda un citu) pārkraušanas piestātnēm. Projekts paredz arī visu nepieciešamo autoceļu un dzelzceļa pievedceļu un inženiertehnisko komunikāciju izbūvi ostas robežās.

Iecerēts, ka osta darbību Krievu salā sāks 2014.gadā. Nedz projekta īstenošanas laikā, nedz pēc tā pabeigšanas transporta plūsma Rīgas un Pierīgas teritorijās netiks apgrūtināta.

Rīgas osta gan pēc kravu apgrozījuma, gan apkalpoto pasažieru skaita ir lielākā osta Latvijā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!