Foto: Publicitātes foto
Pēc Jaunā gada lemt par jauno vilcienu iepirkumu vairs nebūs jēgas, jo Spānijas kompānijas "Construcciones Ferrocariles y Auxiliares" (CAF) izteiktā piedāvājuma termiņš beidzas 26.decembrī, un viss liecina, ka to pagarināt CAF neplāno, sacīja AS "Rīgas vagonbūves rūpnīca" (RVR) valdes priekšsēdētājs Valērijs Igaunis un valdes loceklis Lazars Raizbergs.

Tādējādi Latvija zaudēs Eiropas Savienības piešķirto 100 miljonu latu līdzfinansējumu un pēc pāris gadiem tērēs daudz lielākas summas no valsts budžeta, lai iegādātos ārzemēs ražotus vilcienus, piebilda Igaunis.

Viņš skaidroja, ka Šveices kompānija "Stadler Bussnang AG" ("Stadler") saprot to, ka Latvijā konkurss ir noslēdzies, ka tajā uzvarējusi CAF, kura paziņojusi, ka piesaistīs apakšuzņēmēju RVR, lai vilcienus būvētu tepat uz vietas, ka CAF plāno nodot RVR tehnoloģijas un licenci uz 15 gadiem, lai startētu Austrumu tirgū.

"Saprotot šo stratēģiju, konkurentiem - "Stadler" - ir jāizdara viss iespējamais gan publiski, gan slēpti, lai Rīgā netiktu sākta vilcienu ražošana Austrumu tirgum. Tas arī notiek - tiek iesniegtas nepārtrauktas sūdzības, tiek zaudēti mēneši to izskatīšanai. Tiek darīts viss, lai Latvija zaudētu Eiropas Savienības (ES) naudu un vilcieni šeit netiktu būvēti. Līdz ar to "Stadler" atbrīvo sev ceļu uz Austrumu tirgu, jo vilcieni Igaunijai jau tiek ražoti Polijā," sacīja Igaunis.

""Stadler" lieliski saprot situāciju - Latvijā ir jauna valdība, satiksmes ministrs ir jauns. Piemēram, nozares speciālisti šādus "Stadler" paziņojumus un sūdzības nemaz neizskatītu, jo saprastu to bezjēdzību. Citādi ir ar jauniem cilvēkiem, kuri tikko ielikti amatos nozarēs, kuras tie nepārvalda. Loģiski, ka šie cilvēki vēlas savos amatos atrasties pēc iespējas ilgāk, tāpēc nevēlas pieļaut nekādas kļūdas un mēģina tikt skaidrībā par visiem apgalvojumiem, kas viņiem tiek piespēlēti, pat visabsurdākajiem. Pārbaudot visi šie absurdie apgalvojumi pazūd, bet laiks iet, nedēļa pēc nedēļas," piebilda Raizbergs.

Jautāts, vai CAF savu piedāvājuma termiņu nevarētu pagarināt vēl pēc 26.decembra, Igaunis atbildēja, ka viss liecina par to, ka pagarināt piedāvājuma termiņu CAF neplāno, jo piedāvājuma pagarinājums nenozīmē tikai vienu vēstuli, tam līdzi nāk dažādas banku garantijas, virkne citu dokumentu.

"Jautājums ir par to, vai Ministru kabinets vispār atradīs politisku gribu izskatīt šo vilcienu iepirkuma konkursa lietu. Ja šis jautājums tiks izskatīts, vai valdībai pietiks sapratnes, ka negatīva lēmuma rezultātā ES nauda tiek zaudēta?" piebilda Igaunis.

"Nianse ir tāda, ka procesuāli Ministru kabineta lēmums par atļauju parakstīt līgumu nemaz nav nepieciešams, bet visas šīs "Stadler" aktivitātes pārvērš valdību par instrumentu konkurences cīņā. "Pasažieru vilciens" (PV) un CAF jau ir parakstījuši memorandu, ka līguma nosacījumu apspriešana un saskaņošana ir pabeigta. Tagad būtu jāseko tikai līguma parakstīšanai, taču "Stadler" sāktās spēles dēļ jautājums ir eskalēts vispirms līdz Satiksmes ministrijas līmenim un tagad arī līdz valdības līmenim, turklāt jau sen ir aizmirsta jautājuma būtība, kas ir līguma parakstīšana. Valdība no investīciju piesaistīšanas instrumenta pārvēršas par investīciju atgrūšanas instrumentu," skaidroja Raizbergs.

Kā ziņots, Iepirkumu uzraudzības birojs oktobra nogalē atļāva PV slēgt līgumu ar Spānijas uzņēmumu "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles" (CAF) par apjomīgo jauno pasažieru vilcienu sastāvu iepirkumu.

CAF ieguva tiesības uz 610,76 miljonus eiro (429,24 miljonus latu) vērto līgumu. CAF kā savu apakšuzņēmēju vilcienu piegādes līguma izpildei norādījis RVR.
PV iepirkums paredz līdz 2015.gadam iegādāties 34 jaunus elektrovilcienus un septiņus dīzeļvilcienus.

Eiropas Komisija pavasarī apstiprināja ES Kohēzijas fonda lielo satiksmes nozares projektu par Rīgas piepilsētas dzelzceļa pasažieru pārvadājumu sistēmas modernizāciju un dīzeļvilcienu ritošā sastāva atjaunošanu 144 miljonu latu apmērā. No projekta kopējām izmaksām Kohēzijas fonda finansējums ir 100 miljoni latu.

AS "Rīgas vagonbūves rūpnīca" (RVR) konsolidētais apgrozījums 2010.gadā bija 2,44 miljoni latu, kas ir par 72,8% lielāks nekā 2009.gadā.

2009.gadā RVR konsolidētais apgrozījums bija 1,41 miljons latu.

RVR mātesuzņēmuma apgrozījums 2010.gadā bija 2,44 miljoni latu, bet 2009.gadā 1,41 miljons latu.

RVR 2010.gadā strādāja ar 1,3 miljonu latu konsolidētajiem zaudējumiem, bet RVR mātesuzņēmums pērn strādāja ar 1,23 miljonu latu zaudējumiem.

67% RVR akciju īpašnieks Kipras ofšors "Mysea Enterprises Limited" pieder RVR īpašniekiem "Holdinga kompānijai "Felix"" un "Vairogam K".

24,75% RVR akciju pieder Ērikam Igaunim, Valērijam Igaunim un Aivaram Ločmelim piederošā SIA "Holdinga kompānija "Felix"", bet 8,25% akciju - Lazaram Raizbergam un Aleksandram Fomkinam piederošajai SIA "Vairogs K".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!