Foto: Publicitātes foto

Pilna atbildība par jauno vilcienu iepirkuma līguma sagatavošanu un slēgšanu ir jāuzņemas pašam AS "Pasažieru vilciens", norāda Satiksmes ministrijā (SM), komentējot kārtējo Spānijas kompānijas "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles" (CAF) piedāvājuma derīguma termiņa pagarinājumu.

Trešdien AS "Pasažieru vilciens" (PV) paziņoja, ka ir saņēmusi apliecinājumu no konkursa uzvarētāja CAF par piedāvājuma kārtējo derīguma termiņa pagarinājumu jaunu vilcienu iegādes konkursam.

SM uzsver, ka potenciālās līgumslēdzējpuses ir spāņu uzņēmums CAF un PV, nevis ministrija.

Ministrijai esot būtiski, lai līgums, ja tas tiek noslēgts, būtu atbilstošs izsludinātā konkursa nosacījumiem un "nepastāvētu iespēja, ka tā realizācijas gaitā varētu netikt piešķirts Eiropas Savienības fondu līdzfinansējums un projekta izmaksas gultos uz valsts budžetu".

Kā ziņots, pagarinājums esot nepieciešams, lai pabeigtu darbu pie atsevišķu līguma normu saskaņošanas, kas saistītas gan ar finansiālajiem, gan arī tehniskiem aspektiem un nepieciešamajiem saskaņojumiem, kurus līgumslēdzējas puses nevarēja pagūt izpildīt līdz 28.februārim, kad beidzās iepriekšējais piedāvājuma derīguma termiņš.

PV valde esot pārliecināta, ka nepieciešamie kompromisi tiks panākti un līgums tuvākajā laikā tiks parakstīts.

Iepriekš, februāra sākumā, PV paziņoja, ka, lai parakstītu līgumu ar CAF par jauno vilcienu iegādi, PV jāpārliecina Finanšu ministrija (FM), ka tās iebildes par līguma punktiem, kas skar avansa maksājumus un maksājumu indeksāciju, nav pamatotas.

Ja PV izdošoties pārliecināt FM, līgums vēl tehniski jāsaskaņo ar Spānijas kompāniju, savukārt CAF izmaiņas jāsaskaņo ar Spānijas kredītu un garantijas aģentūrām, kas varētu ilgt vēl divas nedēļas.

PV valdes priekšsēdis Nils Freivalds norādīja, ka iepriekš bijušas bažas par termiņiem un aizkavēšanās varējusi ietekmēt ražošanu, taču CAF esot jau apliecinājis, ka iekļausies termiņos, kas paredz, ka finansējums jāapgūst līdz 2015.gada augustam. Esot skaidrs - ja to neizdosies izdarīt, tad finansējuma atlikušo daļu varot arī nepiešķirt.

Kā ziņots, janvāra beigās valdība atļāva turpināt jaunu vilcienu iepirkumu un arī Administratīvā rajona tiesa atļāva PV turpināt 429,24 miljonus latu vērto jauno vilcienu iepirkumu.

PV iepirkums paredz līdz 2015.gadam iegādāties 34 jaunus elektrovilcienus un septiņus dīzeļvilcienus. Spānijas kompānija konkursā ieguvusi tiesības uz 610,76 miljonus eiro (429,24 miljonus latu) vērto līgumu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!