Sadarbībā ar Mastercard un Finanšu nozares asociāciju
Esi #viedveikals – drošības elementi
Esi #viedveikals – drošības elementi
Foto: Shutterstock
Pircēji Latvijā arvien vairāk iepērkas internetā. Jaunākās Mastercard un Finanšu nozares asociācijas aptaujas dati liecina, ka 78 % Latvijas iedzīvotāju ir svarīgi, ka uzņēmumu preces un pakalpojumus var iegādāties tiešsaistē. Reaģējot uz pircēju paradumu maiņu, uzņēmēji aizvien biežāk sākuši piedāvāt preces un pakalpojumus tiešsaistē – tas sniedz ērtību, drošību un biznesa kontroli. Būtiski, ka arī uzņēmēji rūpējas par digitālo drošību. Kiberdrošība tiešsaistē ietver tehnoloģijas, procesus vai darbības, kas izstrādātas, lai aizsargātu tīklus, iekārtas, programmas un datus no uzbrukumiem, bojājumiem vai nesankcionētas piekļuves.
Katru gadu visā pasaulē palielinās gan veikto kiberuzbrukumu skaits, gan no tiem cietušo skaits. Dati rāda, ka jebkurš uzņēmums neatkarīgi no tā lieluma var tikt pakļauts kiberuzbrukumu riskam. Tomēr informētība un gatavība pret kiberdrošības pārkāpumiem ir īpaši svarīga tieši maziem un vidējiem uzņēmumiem, jo tiem bieži vien trūkst līdzekļu, ko ieguldīt drošības rīkos un apmācībās. Šie uzņēmumi ir mazāk gatavi novērst kiberuzbrukumus – tikai 38% no maziem un vidējiem uzņēmumiem visā pasaulē piekrīt, ka ir gatavi kiberincidentiem, liecina "Cyber Readiness Institute" 2021. gadā apkopotie dati.

Kiberdrošības eksperts, uzņēmuma "Cyber Circle" dibinātājs un vadītājs Aleksandrs Orlovs iepazīstina ar desmit drošības elementiem – pasākumiem, par kuru izpildi jāparūpējas katram e-komercijas spēlētājam, lai aizsargātu savus klientus un biznesu.
#viedveikala drošības elementu kontrolsaraksts apkopo detalizētāku informāciju par katru no 10 elementiem. Novērtē, vai tavs e-veikals ir veicis pamata drošības pasākumus!
Tāpat Mastercard un Finanšu nozares asociācija izveidojusi ceļvedi uzņēmējdarbībai tiešsaistē, kur vienkopus sniegta informācija un praktiski padomi, kas būtu jāzina katram uzņēmējam, kas plāno vai kam jau ir tiešsaistes veikals, kā arī tiem, kuri vēlas uzzināt vairāk par digitālo drošību. Tostarp informācija par uzbrukumu veidiem, maksājumu metodēm, risinājumiem, kas palīdzētu mūsdienu uzņēmumam aizsargāties un atpazīt riskus, kā arī apkopoti noderīgi rīki un saites.
Papildu resursi
Projekta ''#viedpircēja vēstniecība"' veidotāji: saturs tapis sadarbībā ar "Mastercard" un Finanšu nozares asociāciju, redaktores – Kristīne Melne, Līga Švāne, Sabīne Košeļeva, dizains – Inga Čujevska, izstrāde – Ervīns Malnačs, projekta vadītājs - Ēriks Radželis, aģentūru grupas vadītaja – Inese Skaraine.
Informējam, ka DELFI portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē.