Cik kaitīga vai nekaitīga ir grūtnieces mielošanās ar siļķīti, žāvējumiem vai čipsiem
Foto: Shutterstock

Sāls ir nepieciešams cilvēka organismam, tomēr diemžēl ikdienā to lietojam stipri par daudz. Grūtniecēm jāuzmanās no pārlieku liela sāls daudzuma tāpat kā visiem citiem. Tomēr varētu uzskatīt, ka sieviete gaidību laikā ir "īpaša riska grupa", jo nereti šajā periodā viņa vēlas sevi palutināt vairāk, mielojoties ar kādu siļķes gabaliņu, žāvējumu, marinētu gurķi vai čipšiem.

Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Ikdienas sāls patēriņam nevajadzētu būt lielākam par pieciem gramiem dienā, kas ir aptuveni viena tējkarote. Dažādi pētījumi liecina, ka cilvēks dienā apēd aptuveni no astoņiem līdz 10 gramiem sāls. Viegli pieejamais sāls trauciņš uz galda nav vienīgais vaininieks, kāpēc šīs garšvielas ir par daudz. Ļoti daudz sāli mēs apēdam ikdienā, iekļaujot uzturā tādus ēdienus kā žāvētas zivis, gaļa, siers, veikalā nopērkama maize, norāda mediķi publikācijā valsts portālā grutnieciba.lv

Sāls pārmērīgs daudzums organismā aizkavē šķidruma izvadīšanu, tas uzkrājas un noslogo nieres, var radīt tūskas. Ēdot stipri sāļu ēdienu, cilvēkam bieži gribas pēc tam ko saldu, kā rezultātā tiek apēsts lielāks daudzums kaloriju. Grūtniecēm, kuras grib pamieloties ar žāvējumiem un citiem tamlīdzīgiem ēdieniem, jāņem vērā, ka tie ir produkti, kuros "slēpjas" ļoti daudz sāls. Ja tā tiek pārdozēta, var veidoties šķidruma pārmērīga aizture, paaugstināties asinsspiediens un veidoties nevēlamas grūtniecības komplikācijas.

Tāpēc jādomā par sāls lietošanu plašāk. Ikdienā tas nozīmē pēc iespējas vairāk gatavot ēdienu mājās pašiem, nevis ēst, piemēram, ātrās ēdināšanas iestādēs, kur pārsvarā galvenā garšviela ir tikai sāls. Tāpat mazāk būtu jāēd desas un citi pusfabrikāti, bet vairāk vajadzētu gatavot gaļu un zivis mājās. Pareizi ir sāli pievienot ēdienam uzreiz pirms ēšanas, nevis gatavošanas laikā.

Sāls pārmērīga lietošana ikdienā rada ko līdzīgu atkarībai. Mūsu garšas kārpiņas pie tā pierod un ar laiku prasa aizvien lielāku devu, jo ēdiens ar nelielu sāls daudzumu jau liekas pliekans un negaršīgs. Tāpēc, sākot atradināties no šīs garšvielas, der padomāt par garšvielu klāsta palielināšanu savā virtuvē. Tie var būt ķiploki, zaļumi, dažāda veida pipari un speciālie bez sāls garšvielu maisījumi, ar kuriem mūsdienās ir ļoti bagāti veikalu plaukti. Pamazām atradinoties no lielā sāls daudzuma, var sajust "īsto" ēdiena garšu un saprast, ka produktiem, kurus izmantojam ikdienā, piemīt pašiem savas dabiskas un patīkamas garšas īpašības.

Tags

Grūtnieces uzturs Grūtniecība Grūtniecība Veselība un sports grūtniecības laikā
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form