smēķēšana, grūtniecība
Foto: PantherMedia/Scanpix

Derēs jebkurš veids, kas palīdzēs atbrīvoties no smēķēšanas atkarības. Vismaz uz to laiku, kamēr bēbis vēl nav piedzimis.

Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Meklējiet atbalstu!

Meklējiet atbalstu pie sabiedrotajiem – ginekologa un vecmātes. Viņi var ieteikt akupunktūru, kā arī sniegs Jums visu nepieciešamo informāciju un atbalstu, lai atmestu smēķēšanu pēc iespējas ātrāk. Labāk atmetiet uzreiz, nevis pakāpeniski

Nosakiet pēdējo dienu!

Jo ātrāk to izdarīsiet, jo labāk tas būs mazulim. Pamēģiniet pirmajās dienās pēc atmešanas sevi īpaši nodarbināt, tas palīdzēs nedomāt par smēķēšanu. Atbrīvojiet savu dzīvokli no cigarešu paciņām, šķiltavām un pelnu traukiem, kas atgādina par smēķēšanas ieradumu.

Noticēt sev, kas spējat!

Smēķēšana ir iemācīts process, tāpēc to var arī atmest. Vismaz vienu reizi atsākt smēķēt mēģina gandrīz visi smēķētāji, kas jau reiz atmetuši. Neļaujiet šādiem brīžiem laupīt drosmi atkal pateikt "nē" cigaretēm!

Uzrakstiet smēķēšanas atmešanas plānu!

Ierobežot izsmēķēto cigarešu skaitu ir grūtāk, nekā atmest smēķēšanu vispār. Plānojiet nevis pakāpenisku atmešanu, bet gan tagad un tūlīt!

Domājiet pozitīvi!

Tas ir neizsakāmi grūti. Bezmērķīgi klaiņot pa dzīvokli un sapņot izsmēķēt kādu cigareti, bet saprāts atgādina: "Nē, nevajag!" Ja izturēsiet 12 dienas bez smēķēšanas, tad tas nozīmēs, ka organisms ir gatavs dzīvei bez nikotīna.

Pamainiet ikdienas ritālus!

Izvairieties veikala vai kioska, kur iepriekš pirkāt cigaretes. Palūdziet draugiem un paziņām nesmēķēt jūsu klātbūtnē. Ja cigaretes izsmēķēšana pirms brokastu kafijas bija rīta rituāla daļa, aizstājiet to ar ko citu, piemēram - rīta tēju gultā!

Atalgojiet sevi par katru pavadīto dienu bez cigaretēm!

Ja iekrājat t.s. "cigarešu naudu", tad to var tērēt, nopērkot jaukas bērnu drēbītes vai arī patīkami smaržojošas eļļas ādas kopšanai. 

Dzeriet daudz šķidruma!

Vislabākie varianti ir tēja, minerālūdens un sulas, jo tad ne tik ātri parādās izsalkuma sajūta un nav jāķeras pie cigaretes.

Vairāk kustības!

Vairāk svaiga gaisa un fizisko aktivitāšu iedarbojas atslābinoši, kā arī uzlabo garastāvokli.

Akupunktūra!

Šī netradicionālās ārstēšanās metode var palīdzēt mazināt vēlmi smēķēt vai arī radīt pilnīgu nepatiku pret smēķēšanu. Tiesa, ja pati nevēlaties atmest šo kaitīgo ieradumu, tad arī akupunktūra neatbrīvos no atkarības.

Homeopātija!

Viens no labākajiem homeopātijas zāļu veidiem, kas palīdz atmest smēķēšanu ir "Lobelia inflata" (t.s. Indijas tabaka). Ja nepalīdz šis līdzeklis, tad var izmēģināt "Nicotiana tabacum" (t.s. parastā tabaka).

Nesmēķētāju tēja.

Lai atmestu smēķēšanu, sievietēm iesaka dzert karstās nesmēķētāju tējas. Tējai vajag remdēt vēlmi pēc cigaretes, palīdzēt organismam atradināties un pielāgoties dzīvei bez nikotīna. Aptiekās var nopirkt dažādus ārstnieciskos augus, ko pēc tam var līdzīgās daļās sajaukt un uzliet ar karstu ūdeni:

  • Māllēpes ziedi iedarbojas kā atkrēpošanas, pretiekaisuma, atslābinošs un asins attīrošs līdzeklis.
  • Timiāns iedarbojas kā atkrēpošanas, sekrētu izdalīšanos veicinošs, antibakteriāls un sildošs līdzeklis.
  • Pelašķis iedarbojas kā pretsāpju, pretiekaisuma, gremošanu veicinošs un brūču dzīšanu veicinošs līdzeklis.
  • Nātres iedarbojas kā vielmaiņu veicinošs, sausinošs, asinis attīrošs, asinsradi veicinošs, ādu un gļotādu stiprinošs līdzeklis.
  • Tīruma kosa iedarbojas kā pretiekaisuma, urīnu dzenošs, saistaudu stiprinošs, asins attīrošs un brūču dzīšanu veicinošs līdzeklis.
Lietošana: Vienai tasei: 2 tējkarotes maisījuma pārliet ar verdošu ūdeni un ļaut ievilkties apmēram 10 minūtes. Dzert trīs reizes dienā.

Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form