Aktīvie sporta veidi

grūtniece
Foto: PantherMedia/Scanpix


Katra grūtniecība ir īpaša, tomēr pirms uzsākt fiziskas aktivitātes, obligāti ieteicams konsultēties ar savu ārstu, kurš individuāli novērtēs veselības stāvokli. Izņēmuma gadījumi, kad grūtniecības laikā fiziskās aktivitātes būtu pamatīgi jāsamazina vai jāpārtrauc vispār, ir priekšlaicīgu dzemdību draudi, daudzaugļu grūtniecība, dzemdes kakla nepietiekamība, asiņošana, placentas atslāņošanās, preeklampsija, sirds saslimšanas un citi gadījumi.

Tas, ka grūtniecei vajadzīgas fiziskās aktivitātes, ir zināms, bet līdz šim nebija skaidrs, vai mērens sports uzlabo arī augļa attīstību. Izrādās, ka jā! Sportošanas laikā augļa smadzenes aktivizējas un attīstās labāk. Aktivizējas arī mazuļa sirds un asinsvadu sistēma, kas arī ir labi sirds veselībai. Fiziski aktīvām sievietēm bērni dzimst ar mazliet zemāku svaru, toties intelektuālais līmenis vēlāk dzīvē viņiem ir augstāks nekā mazkustīgo mammu bērniem.

Sporta veidi, ko būtu labāk atlikt, kamēr mazulis ir nācis pasaulē:

  • Slēpošana augstu kalnos. Pirmkārt, tā ir ļoti traumatiska, otrkārt, retinātais gaiss var ietekmēt bērna apgādi ar skābekli;
  • Niršana;
  • Garas skriešanas distances;
  • Komandu sporta veidi, piemēram, basketbols, florbols, volejbols un citus līdzīga veida. Cīņas karstumā tu vari nepamanīt, ka esi pārslogojusi sevi, un pastāv liela iespēja savainoties;
  • Aktīva svaru cilāšana sporta zālē;
  • Jāšanas sporta veidi;
  • Citi sporta veidi, kam raksturīga liela slodze vai augsts savainošanās risks.

Tags

Sarakstu karuselis Gatavojoties grūtniecībai Grūtniecība Veselība un sports grūtniecības laikā
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form

Sludinājumi