Stress

Lietas, kam jāsaka stingrs 'nē' grūtniecības laikā
Foto: Shutterstock


Iemeslu stresam ir ļoti daudz. Ja grūtniecība nav iepriekš plānota, tad var rasties neparedzētas grūtības, piemēram, darbā. Slikta pašsajūta vai vīra neizpratne arī stresu nemazina. Ja pagātnē ir bijusi neiznēsāta grūtniecība, arī tad stress ievērojami pieaug.

Ja ļoti skaidri jūti, ka esi stresā (mainās sirdsdarbība, elpošana), labs palīgs ir vienkāršs elpošanas vingrinājums. Ievelc elpu caur degunu, aizturi, līdz izskaitīsi līdz astoņi, tad lēni izpūt gaisu caur muti. Pamēģināji? Koncentrējies tikai uz elpošanas procesu. Atkārto vairākas reizes, līdz pamanīsi, ka spēj sadzirdēt savas domas un emociju vara pār tevi ir mazinājusies. Ja tās ir konkrētas situācijas, kas rada stresu, iespēju robežās atsakies no tām vai ierobežo. Varbūt ir vērts dot sev nelielas atlaides, iesaka psiholoģe Benita Griškeviča.

Tev jāiztur visai liela emocionāla slodze, tādēļ ir labi, ja ir laiks un vieta, kur tu vari brīvi un netraucēti ļauties izjūtām. Svarīgi nejusties vainīgai par savām emocijām. Ja skaidri pateiksi apkārtējiem, ka ciet no garastāvokļa svārstībām, esi pastiprināti jūtīga, viņi tevi sapratīs un sniegs atbalstu. Atļauj sev just, paraudi un padusmojies vai pažēlojies kādam, – mazināsies spriedze un tu saņemsi atbalstu.

Tu taču zini, ka stress ļoti nelabvēlīgi ietekmē jebkura cilvēka veselību, nemaz nerunājot par grūtnieces īpašo stāvokli. Mēģini darīt visu, lai stress tevi nepiemeklētu.

Source

Cālis.lv

Tags

Sarakstu karuselis Gatavojoties grūtniecībai Grūtniecība Veselība un sports grūtniecības laikā
Pamanījāt kļūdu?
Iezīmējiet tekstu un nospiediet Ctrl + Enter!

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Comment Form