Pirmais stāsts: Nekādu problēmu ar iešanu gulēt. Aizmieg momentā!

bērna miegs
Foto: PantherMedia/Scanpix

"Man nav nekādu problēmu nolikt gulēt bērnu. Nav stundām jāsēž pie gultiņas un  jāpierunā nedīdīties zem segas. Kā galva uz spilvena, tā acis ciet!" Apskaužams stāsts, jo kurš gan negribētu bērnu, kas rātni aiziet gulēt un neskaita mantru "ēst, dzert, čurāt". Lielie pēdējie spēkiem tur acis vaļā, bet atvasei enerģija iet pāri malām arī vēlākās vakara stundās.

Kam jāpievērš uzmanība? Ja mazulis ātri aizmieg, bet no rīta mostas ar raudāšanu un saguris, dienā ir čīkstīgs un nervozs, tad šīs pazīmes var norādīt uz nepietiekamu miegu. Ātra aizmigšana vakaros tādā gadījuma liecina, ka bērns ir hroniski neizgulējies. Piecus gadus vecam bērnam diennaktī jāguļ 12-13 stundas, bet ir mazuļi, kuriem nepieciešamas pat 15 stundas miedziņa. Šie rādītāji ir ļoti individuāli.

Ko darīt? Pavērojiet, kas ir jūsu bērns - pūce vai cīrulis? Bioritmiem ir nozīme, ja runājam par to, cik efektīvi organisms spēj atpūsties tam atvēlētajās nakts stundās. Dažus bērnus jāliek gulēt jau plkst. 21 vai vēl agrāk. Ja tiek nokavēts maģiskais brīdis, kad nāk miedziņš, iestājas nākamā aktivitātes fāze, nolikt gulēt ir grūtāk, kaut arī viņš ir vēl vairāk noguris. Citiem bērniem piemērotāks laiks gulētiešanai ir vēlāk.

Ļoti noguruši bērni aizmieg ātri. Mēģiniet likt viņus gulēt kādu stundu agrāk. Ja tas izrādās par ātru un stundu mazulis vārtās gultā un neaizmieg, tad nākamajā reizē lieciet gulēt pusstundu agrāk nekā ierasts. Ja arī tad viņš neaizmieg, tātad iepriekšējais gulētiešanas laiks tiešām ir pats piemērotākais. Vismaz nedēļu pierakstiet, cikos mazulis iemieg un cikos mostas un kāds ir viņa garastāvoklis dienas laikā, tā varēs saprast, vai miega tiešām pietiek vai arī viņš aizmieg no tā, ka patiesībā ir pārguris un naktī nespēj izgulēties pietiekami.

Tags

Sarakstu karuselis Mazuļa audzināšana Mazulis

Comment Form