Septiņas 'maigas' tehnikas, kā bērnu pārliecināt būt paklausīgam bez asarām
Foto: Shutterstock

Bērnu audzināšanā nepastāv viena vienīgā patiesā metode. Katram bērnam ir savs raksturs un mammām nepieciešama kreativitāte mēģinājumos viņu pārliecināt, ka ir jāizdara tas vai šis, kā mamma saka.

Lai paaugstinātu efektivitāti attiecībās ar saviem bērniem, piedāvājam izmantot septiņas pavisam vienkāršas tehnikas, kuras savā pieredzē jau pārbaudījusi personīgās izaugsmes trenere, sistēmas "Laimīgi bērni–laimīgs tu" izveidotāja un tāda paša nosaukuma grāmatas autore Sjū Bīvere (Sue Beaver). Viņas pieredze un ieteikumi, kā bez asaru izliešanas panākt paklausību no bērna, publicēti "Econet".

Pārvērt "Nedari tā!" – "Dari tā!"

Neskrien! Nekod!, tā mēs sakām, bet bērns turpina darīt to, ko dara. Piedāvā bērnam tādu darbību variantus, kas tev iet pie sirds.

Piemērs:

Nevelc ārā no kastes cepumus! – Paņem ābolu vai palīdzi man, lūdzu, uzklāt galdu, un mēs kopā padzersim tēju ar cepumiem.

Nerunā ar pilnu muti! – Pateiksi, kad izēdīsi muti. Tad es varēšu saprast, ko tu vēlies man pateikt.

Dažos gadījumos bērnam var "izmest" šādas frāzes: "Pierādi, ka man nav taisnība", "Saderēsim, es apģērbšos ātrāk par tevi!".

Pārvērt "Pārstāj!" – "Turpini!"

Izmanto šo tehniku, ja tev nenāk prātā kāda alternatīva tam, ko bērns dara.

Piemērs:

Pārstāj kost! – Tev nāk zobi? Gribi kost? Še, ņem burkānu. Kod tajā!

Pārstāj zīmēt uz sienām! – Lūk, te tev būs papīra lapa, zīmē šeit.

Piedāvā efektīvu izvēli

Ir tādi brīži, kad esi pārliecināts, ka bērns teiks "nē"? Piedāvājot izvēli, tu radi piederības sajūtu, un sapratni, ka viņa vēlmes un vajadzības tiek cienītas un ņemtas vērā.

Piemērs:

Jāapģērbjas! – Tu šodien pats izvēlēsies, ko vilkt, vai arī man to izdarīt?

Laiks pusdienot. Sēdies pie galda! – Tu šodien sēdēsi blakus man vai tētim?

Laiks gulēt iet! – Kādu tev pasaku palasīt pirms miedziņa – par Sarkangalvīti vai Tīs sivēntiņus un vilku?

Septiņas 'maigas' tehnikas, kā bērnu pārliecināt būt paklausīgam bez asarām
Foto: Shutterstock

Saņem piekrišanu

Ikdienas rutīnā, kā piemēram, trauku mazgāšana, iešana iepirkties u.t.t. būs daudz vienkāršāka, ja koncentrēsies uz pozitīviem rezultātiem šajās darbībās. Trauku mazgāšana mūsu virtuvi padarīs tīru un omulīgu, pēc iešanas uz veikalu mājās būs ēdiens. Tieši tāpat ar bērniem – ja viņš sapratīs, ka viņam tiek uzticēts kāds uzdevums, atvase ar lielu interesi to arī izpildīs.

Piemērs:

Savāc mantas! – Savāc no grīdas rotaļlietas un mēs kopā varēsim padejot.
Izmācies! – Ja ātri tiksi galā ar mājasdarbiem, varēsi ar draugiem iet pabraukāties ar skrituļslidām/aiziet paēst saldējumu, aiziet uz kino u.t.t.

Nolaidies līdz bērna līmenim

Situācijās, kad bērns tevi ignorē, nolaidies līdz viņa līmenim – tā, lai tava seja atrastos vienā augstumā ar bērnu, piesēdies vai paņem viņu rokās. Tādā veidā tu bērnam parādīsi gatavību ieiet viņa pasaulē.

Piemērs:

Bērns sēž pie galda, bet neēd. Viņš spēlējas ar ēdienu. Tu gatavo vakariņas, periodiski viņam atgādinot, ka jāsēž taisni, ka jāēd ar dakšiņu/karoti u.t.t. Bērns tevi ignorē. Apsēžoties viņam blakus, tu pamanīsi, ka viņš ir aizrauts ar savu spēli un, iespējams, vienkārši tevi nedzird. Apsēdies blakus, izveido acu kontaktu un paskaidro, ka jāēd ar karoti.

Valsts apmaksās aukles pakalpojumus
Foto: Scanpix

Pārvietojies

Ja tu ar kādu atrodies aci pret aci, to var interpretēt vai nu kā ciešu kontaktu, vai konfrontāciju. Ja tu ar kādu atrodies sānu jeb blakus pozīcijās, šāda situācija, savukārt, tiek interpretēta kā vienlīdzīgas attiecības. Ja tu jūti, ka bērns jūtas kā konfrontācijā, pārvietojies un ieņem blakus pozīciju, "laužot" ciešo acu kontaktu.

Pievienojies viņa nodarbēm

Bērns ir aizrāvies ar kādu nodarbi, bet tev viņam kaut kas ir jāpasaka. Atkal – nolaidies līdz viņa līmenim un piebīdies klāt bērnam, izrādi interesi, ar ko tad viņš ir tik aizrāvies?! Sajūti situāciju, pakomentē, iekļaujies viņa nodarbē. Šāda veida "pievienošanās", kas varētu notikt regulāri, ir lielisks veids jūsu abu attiecību veicināšanai.

Piemērs:

Tu sauc bērnu vakariņās. Bet viņš tevi ignorē, atkārtojot "tūliņ". Paskaties, ar ko ir aizņemts tavs bērns, palīdzi viņam pabeigt iesākto. Vai tā būtu leļļu sakārtošana vai automašīnu noparkošana stāvvietā…

Izmēģinot metodes praksē, tu iemācīsies tās pielietot arī kompleksi. To pielietošanā esi konsekvents un neaizmirsti savus vārdos nostiprināt darbos.

Piemērs:

"Zupu ēd, lūk, tā…" un ieliec sev mutē karoti ar zupu. "Runā ar mani normālā tonī" pasaki patiešām "normālā" tonī, nevis paaugstinātā balsī.

Sjū iesaka noteikti slavēt savus bērnus, taču tas jādara efektīvi. Nevis vienkārši: "Malacis!", bet gan atzīmējot, kādas bērna darbības rada pozitīvus rezultātus un kādas viņa īpašības to sasniegšanu kavē. Bērns ir savācis savas mantas? Pasaki: "Kāda kārtīga istaba (rezultāts). Tu visas savas mantiņas saliki (darbība). Malacītis! (īpašība)". Tikai šādā secībā mazulis sapratīs, par ko viņš ir uzslavēts.

Source

Cālis.lv

Tags

Bērna audzināšana Bērnu audzināšana Bērndārznieka aktivitātes Bērndārznieka audzināšana Bērndārznieks Mazuļa audzināšana Mazulis Sākumskola
Pamanījāt kļūdu?
Iezīmējiet tekstu un nospiediet Ctrl + Enter!

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Comment Form