Kad bērns sāk iet skolā, mazkustībā pavadītais laiks palielinās – bērns sēž mācību stundās un sēž, arī pildot mājasdarbus, sēž šķībi, līkām mugurām, sasprindzinātiem kaklu muskuļiem. Visbiežākās problēmas no ilgstošas sēdēšanas ir liekais svars, stājas problēmas, vāji muskuļi un kauli, hronisku slimību attīstības un paaugstināta asinsspiediena risks, uzsver Slimību profilakses un kontroles centra speciālisti izveidotajā video par fizisko aktivitāšu nepieciešamību bērniem vecumā no sešiem līdz 12 gadiem.

Ir pusaudži, kurus dabūt laukā no mājas, nav joka lieta. Tomēr ir vērts izmēģināt kādu viltību, piemēram, ar slēpņu izvietošanu. Ievieto kārbiņā kādu pusaudzi interesējošu priekšmetu, piemēram, kabatas naudu un izvēlies slēpni mežā, parkā vai dārzā, iesaka fizioterapeits Didzis Lūkins. Pēc tam var nosūtīt GPS kodu uz pusaudža telefonu ar nelielu vietas un slēptuves aprakstu. Šī spēle būs kaut kas līdzīgs geokešingam jeb slēpņošanai.

Slēptuves būs privātas un tās varēs atrast tikai tavs bērns. Šādi pusaudzis būs spiests izkustēties un pavadīt laiku svaigā gaisā.

Pusaudžiem tīri labi patīk satikties un uzturēties sporta un atpūtas laukumos. Veicini kvalitatīvu vingrojumu izpildīšanu, piemēram, kaut vai vienkāršo un efektīvo pievilkšanos pie stieņa. Fizioterapeits skaidro, ka pievilkšanās laikā darbojas roku muskuļi, bet, pievelkot klāt kājas, darbojas vēdera muskulatūra.

Jauniešiem patīk sacensties. Te var noderēt spēle ar soļu skaitīšanu. Pasaules Veselības organizācija iesaka noiet vismaz 10 000 soļu dienā. "Izaicini savu pusaudzi, cik soļu viņš var dienā noiet. Ja mērķis ir sasniegts, apbalvo viņu. Rīko sacensības," mudina speciālists.

Fiziskās aktivitātes ne vien uzlabo un veido pareizu stāju, uztur veselīgu ķermeņa svaru, samazina hronisku slimību attīstības risku, stiprina kaulus un muskuļus, bet arī paaugstina koncentrēšanās spējas un uzlabo sniegumu mācībās. Ar divām skolas sporta stundām nedēļā ir par maz. Pusaudzim jābūt fiziski aktīvam vismaz vienu stundu katru dienu. Nodarbini bērnu arī pulciņos. Labākais veids, kā motivēt pusaudžus aktivitātēm, ir vecāku piemērs. Esiet aktīvi kopā!

Source

Cālis.lv

Tags

Fiziskās aktivitātes Slimību profilakses un kontroles centrs Sākumskola Skolēna aktivitātes brīvajā laikā
Pamanījāt kļūdu?
Iezīmējiet tekstu un nospiediet Ctrl + Enter!

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Comment Form