Vecāki kā treneri nevis vagari skolēna mājasdarbu pildīšanas procesā
Foto: PantherMedia/Scanpix

Ir bērni, kuri jau no 1. klases paši apzinīgi izpilda visus skolā uzdotos mājasdarbus, bet ir tādi, kurus visai grūti piespiest tos izdarīt. Turklāt savlaicīgi un vienā piegājienā. Citi dīžājas pa krēslu, dara visu ko citu, tikai ne pievēršas skolas mācību grāmatām. Lūk, palūkosim, vai vispār iespējams mājasdarbus pildīt ar prieku un kādai jābūt vecāku lomai šajā procesā!

Viens piemērs no dzīves: Andris sēž, zemu noliecies pār mājas darbu burtnīcu, un koncentrēti raksta savus pirmos ļodzīgos burtus. Viņam blakus ar sakošļātu dzēšgumiju sēž mamma un uzrauga viņa centienu rezultātu. Zīmes, ar kurām viņa nav apmierināta, viņa uzreiz nodzēš. Dusmīgs un saniknots Andris izbeidz strādāt un atsakās pabeigt uzdevumu.

Daži vecāki pārāk centīgi mēģina palīdzēt bērnam, izdzēšot burtnīcā vai pat izpildot visus mājasdarbus. Iejaukšanās katrā sīkumā var bērnam atņemt drosmi un kavēt viņa paša iniciatīvu. Lietderīgāk būtu, ja vecāki mājasdarbus uztvertu kā bērna lietu un kā treneri rūpētos par labu pamatnoteikumu ievērošanu, uzsver Labklājības ministrijas speciālisti informatīvajā materiālā "Vēstules vecākiem". Tas ietver arī stabilu darba vietu, kas ir gaiši un labi apgaismota, kur savus uzdevumus bērns var veikt pēc iespējas netraucēti. No turienes būtu jānovāc lietas, kas novērš uzmanību, piemēram, komiksi, radio, televizors, spēļu konsoles vai rotaļlietas, lai bērns nemēģinātu tām pievērsties.

Vislabākais risinājums ir atsevišķs rakstāmgalds, vietas trūkuma dēļ arī parastu galdu noteiktos laikos var izmantot kā darba vietu. Regulāri ieradumi atvieglo mācīšanās procesu. Kā vecāks paliec tuvumā, ja bērnam ir kāds jautājums vai viņam ir nepieciešama tava palīdzība. Tu vari palīdzēt mācīties lasīt, piemēram, ja kopā lasīsiet grāmatu ar vienkāršiem un īsiem tekstiem. Palīdzi bērnam sagatavoties arī diktātam, klases darbam, testam vai pārbaudījumam. Pirmajā gadā pēc izpildīta mājasdarba vecākiem vēl kopā ar bērniem būtu jāsakārto skolai nepieciešamās lietas un kopā ar bērnu jāsagatavo kontrolsaraksts, ko bērns pēc tam var pārbaudīt pats, piemēram:

  • Vai visi mājas darbi ir izpildīti?
  • Vai man ir līdzi viss, kas būs nepieciešams rīt?
  • Vai visi zīmuļi ir uzasināti? Vai pildspalvas nav izrakstītas?
  • Vai no somas esmu izņēmis visu, kas man rīt nebūs nepieciešams?

Source

Cālis.lv
Pamanījāt kļūdu?
Iezīmējiet tekstu un nospiediet Ctrl + Enter!

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Comment Form