Foto: Shutterstock

Iespēja saņemt tūlītēju konsultāciju vai palīdzību krīzes situācijā bērniem vispiemērotākajā veidā ir ļoti svarīga. Daļa Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcijas (VBTAI) Bērnu un pusaudžu uzticības tālruņa klientu aptaujās norāda, ka dzīvā saruna ar konsultantu vairo nedrošību un traucē pilnībā izklāstīt savu problēmu. Tādēļ Bērnu un pusaudžu uzticības tālrunis 116111 piedāvā jaunu pakalpojumu – tiešsaistes konsultācijas jeb čatu, informē VBTAI.

Čata pakalpojums ieviests sadarbībā ar projektu "SIC Latvia "Net-Safe" III" un tas būtiski paplašina psiholoģiskās palīdzības un atbalsta saņemšanas iespējas. Pašlaik ar Uzticības tālruņa speciālistiem iespējams sazināties ne tikai zvanot uz Uzticības tālruni un rakstot e-pastu, bet arī rakstot čatā (čata logs meklējams VBTAI mājaslapas labajā apakšējā stūrī). Čats darbojas darba dienās no pulksten 12 līdz 20, tas pieejams bez maksas un ir anonīms.

"Aizvien biežāk, lai sazinātos ar citiem, tiek izmantota tieši tiešsaistes vide – nereti rakstot ir vieglāk izteikt savas domas un emocijas, kā arī meklēt iespējamos risinājumus un lūgt palīdzību. Brīžos, kad negatīvo emociju, trauksmes vai stresa ir pārlieku daudz, meklēt palīdzību var būt patiešām grūti. Īpaši sarežģīti lūgt atbalstu var būt tiem bērniem, kuri jūt kaunu, bailes, nedrošību, kā arī citas spēcīgas emocijas – šādos gadījumos arī telefonsaruna var šķist pārlieku apgrūtinoša vai biedējoša, savukārt rakstot uz e-pastu, atbilde jāgaida ilgāku laiku. Lai būtu iespējams sniegt psiholoģisku atbalstu visiem tiem bērniem, kuriem ir nepieciešama palīdzība, saziņai būs vairākas iespējas – katram bērnam būs iespēja izvēlēties viņa vajadzībām visatbilstošāko komunikācijas veidu", uzsver VBTAI Ģimeņu ar bērniem atbalsta departamenta direktore Amanda Vēja.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!