Dināra Ozola kultūršoks, no biznesa vides iejūtoties matemātikas skolotāja ādā
Foto: Privātais arhīvs

Smaidīgs, bet vienā mirklī var kļūt ļoti nopietns un domīgs – jaunais Jāņa Poruka vidusskolas matemātikas, ekonomikas un komerczinību skolotājs. Kas gan tur sevišķs, kāds varētu padomāt, taču aizdomāties gan ir vērts, jo Dinārs Ozols no biznesa vides jeb lielu uzņēmumu vadītāja amata ir ielēcis skolotāja ādā. Sagriezis savu pasauli pavisam otrādi – pametot labi zināmo uzņēmējdarbību ar visiem tās plusiem un mīnusiem, kā "Iespējamās misijas" skolotājs sācis darbu ar dažāda vecuma skolēniem.

Kultūršoks – tā Ozols vērtē pirmo skolā nostrādāto mēnesi, ar to domājot bērnu disciplīnas trūkumu, kas biznesa vidē nebūtu iedomājams. Bet viņam patīkot izaicinājumi, un šis varētu būt viens no tādiem, kas prasīs pietiekami daudz enerģijas un radošuma.

Ozols patlaban ir 7.–8. klases skolēnu matemātikas skolotājs, bet vidusskolēniem māca komerczinības un ekonomiku. Pats izglītību ieguvis Rīgas Tehniskajā universitātē, viņam ir maģistra grāds uzņēmējdarbības vadībā un bakalaura grāds elektrozinībās.

Kas Dināru pamudināja spert šādu soli, kādi ir viņa secinājumi par pašreizējo izglītības sistēmu, kāds ir labs skolotājs un kāds – skolēns, kāpēc vispār matemātika jāmācās, par to sarunā stāsta Ozols, ar kuru tiekamies viņa mācību kabinetā.

Pusmūža krīzes izpausme – kļūt par skolotāju?

Dinārs pasmaida, kad vaicāju, šķiet, daudzus interesējošu jautājumu – kas viņu pamudināja šķirties no labi apmaksāta darba un izvēlēties darbu skolā? "Laikam jau pusmūža krīze, tas varētu būt viens no galvenajiem iemesliem. Katram jau tā izpaužas citādi. Esmu vadījis uzņēmumus, bet pienāca tāds brīdis, kad saproti – kaut kāds posms ir noiets. Tad tu domā, kāds varētu būt tas nākamais posms. Un tu sāc izvērtēt dzīves vērtības, tās jēgu un saproti, ka vari sniegt ko vērtīgu tiem, kas paliks aiz tevis," atzīst Ozols.

Pirms darba skolā viņš ir bijis rīkotājdirektors mērniecības un teritorijas attīstības plānošanas uzņēmumā "Metrum", kur sadarbībā ar kolēģiem veidojis stratēģiju, noteicis uzņēmuma mērķus, izstrādājis budžetu, kā arī apmācījis darbiniekus. Pirms tam bijis tirdzniecības un personāla direktors pārtikas uzņēmumā "Fazer Latvija", kur vadījis uzņēmuma vadības grupu.

Bieži vien cilvēki, meklējot jaunus izaicinājumus, raugās arī uz vēl labāk atalgotu darbu, taču nevienam nav noslēpums, ka skolotāja atalgojums nebūt nelīdzinās lielu uzņēmumu vadītāju algām. Jā, Dinārs piekrīt, ka šajā ziņā krasā dzīves maiņa ir nedaudz sāpīga, jo atalgojuma atšķirības ir mērāmas "vairāku reižu" amplitūdā. Tas nozīmē – kā skolotājs Dinārs saņem vairākas reizes mazāku algu nekā laikā, kad bija biznesa cilvēks. "Bet cilvēkiem jau vajadzības ir bezgalīgas, taču resursi – ierobežoti. Lai kāds būtu finanšu kapitāls, nav neierobežotu resursu," uzsver skolotājs.

Source

Cālis.lv

Tags

Cilvēkstāsti Iespējamā misija Izglītība Lasāmgabali Skolēns
Pamanījāt kļūdu?
Iezīmējiet tekstu un nospiediet Ctrl + Enter!

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Comment Form