Foto: Publicitātes attēli
Vairāk nekā 30 000 apmeklētāju pagājušajās brīvdienās 170 skolēnu mācību uzņēmumu (SMU) stendos smēlās iedvesmu un iegādājās Ziemassvētku dāvanas un ikdienā noderīgas preces. Ar savām biznesa idejām un radīto produkciju pasākumā "Cits Bazārs" apmeklētājus iepazīstināja 500 skolēnu no visas Latvijas.

Iespējai tirgoties pasākumā bija pieteikušies 400 skolēnu mācību uzņēmumi, bet pasākumā tirdzniecības centrā "Domina Shopping" savu uzņēmumu pārstāvēja 170 labāko ideju autori.

Šogad apmeklētāji preces varēja iegādāties astoņās preču kategorijās: "Pakalpojumi, izklaide", "Apģērbi, aksesuāri", "Skaistumkopšana, bižutērija", "Pārtika, preces virtuvei", "Elektropreces, gaismas objekti", "Suvenīri, dāvanas, sezonas preces", "Spēles, preces bērniem", "Interjera preces".

"Priecājos, ka ar katru gadu skolēnu mācību uzņēmumu pasākums kļūst aizvien apmeklētāks. Domājot par oriģinālām Ziemassvētku dāvanām, cilvēkiem jau par tradīciju veidojas došanās uz "Citu Bazāru". Arī piedāvājums ar katru gadu kļūs aizvien kvalitatīvāks. Jaunieši saprot, ka svarīga ir ne tikai biznesa ideja un preces ražošana, bet arī preces noformējums un zīmols. Pats galvenais – viņiem deg acis par uzņēmējdarbību, un mūsu uzdevums ir iedvesmot jauniešus turpmākiem sasniegumiem," saka "Junior Achievement Latvia" (JA Latvia) valdes priekšsēdētājs Jānis Krievāns.

Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) projekta "Inovāciju motivācijas programmas" ietvaros organizācijas "JA Latvia" īstenotajā SMU pasākumā "Cits Bazārs" jauniešu veikumu vērtēja ne tikai tā apmeklētāji, bet arī pieredzējusi profesionāļu, uzņēmēju un akadēmisko spēku komanda, piešķirot apbalvojumus septiņās nominācijās: "Inovatīva biznesa ideja", "Komerciālākais SMU produkts", "Labākais stends", "Uz zināšanām balstīts produkts", "Sociāli atbildīgākais uzņēmējs", "Labākā pārdošanas komanda" un "Sociālo mediju aktivitāte".

Pasākuma laikā jaunie uzņēmēji varēja saņemt konsultācijas tirgvedībā, finanšu plānošanā, produktu attīstīšanā un uzņēmuma vadībā "Swedbank" mentoru "speed-dating" aktivitātes ietvaros. Kopā ar mentoriem jaunieši meklēja atbildes uz jautājumiem, kāda ir laba klientu apkalpošana un kāpēc tā ir tik būtiska uzņēmuma izaugsmei, kur un kā tirgot savu produktu, kā piesaistīt finansējumu, un citiem. Konsultācijas par preču zīmju un dizainparaugu reģistrēšanu bija iespējams saņemt LR Patentu valdes stendā.

Pasākums tiek īstenots LIAA projekta "Inovāciju motivācijas programma" ietvaros, ko līdzfinansē Eiropas Reģionālās attīstības fonds un Eiropas Savienība.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!