Kā kļūdas skolas burtnīcā ietekmē šķiršanos skaitu jeb Nepareizā attieksme vērtēšanā
Foto: Shutterstock

Varētu domāt, kāds gan sakars ģimeniskām attiecībām un šķiršanās sāpēm ar to, kas ir bijis saskatāms mūsu skolas burtnīcās. Blogere Tatjana Ivanko (Real-parents.ru) ir atradusi absolūti ticamas kopsakarības starp to, kas redzams skolas burtnīcās un kladēs ar attiecībām ģimenē.

Viss slēpjas faktā, ka pārāk liela koncentrēšanās uz kļūdām un nevis sasniegumiem, ikvienā veicina dažādu kompleksu parādīšanos, kas agri vai vēlu var ietekmēt kopdzīvi.

Blogere un mamma savu meitu kādu laiku skolojusi mājās un stāsta, kā viņa labo bērna izpildītos uzdevumus – labošanā netiek izmantota sarkanā pildspalva, ko tik ļoti iecienījuši skolu pedagogi, bet gan zaļas krāsas pildspalvu, apvelkot un izceļot vietas, kas meitai vislabāk ir padevies.
Kur ir atšķirība? "Es neizcēlu ar sarkano tinti kļūdas, bet gan ar zaļo izcēlu tos burtus un āķīšus, kuri viņai izdevušies sevišķi labi. Viņai tas ļoti patika un vienmēr pēc katras aizpildītās uzdevuma rindiņas jautāja: "Mammu, kura izdevās vislabāk no visām?". Un tā priecājās, kad es apvilku visskaistāko burtu, pavadot darbību ar vārdiem: "Ideāli!""

Vai tu jau saprati atšķirīgo pieeju nozīmi?

Ja raugās pēc standartiem, kad ar sarkano tinti pasvītro kļūmes, vai tāpēc nākamie burti aiz sarkanā svītrojuma būtu uzrakstīti ideāli? Nē! Gribam to vai nē, mēs neapzināti iegaumējam to, kas ir izcelts.

Savukārt, ja mēs pievēršam uzmanību tam, kas ir izdevies, gūstam pavisam citas emocijas, pavisam citu pieeju. Un atkal – gribas to vai nē, mēs cenšamies atkārtot to, kas ir bijis ideāli. Tā ir pavisam cita motivācija – nevis tiekšanās izvairīties no kļūdām, bet centieni visu paveikt labi.

Bet tagad, atbilde uz jautājumu: kā izceltās kļūdas burtnīcā ietekmē šķiršanās skaitu…

"Man atbilde ir acīmredzama," savā blogā raksta Tatjana. "Mēs no bērnības pierodam koncentrēties uz trūkumiem, uz to, kas ir nepareizi, uz to, kas mums šķiet slikts. Mūs pie tā ar sarkanās tintes palīdzību ir pieradinājuši skolā, pie tā ieradinājuši mājās, kad bieži mums aizrādīts par to, kas ir paveikts nepareizi, nevis esam slavēti par labi paveiktiem darbiem."

Piemēram, no 20 rindā sarakstītajiem kāsīšiem pasvītrots ir viens – nesmukais. Bet 19 ir uzvilkti skaisti, bet viens – ne īpaši labi. Kāpēc uzmanība būtu jāpievērš tieši šim vienam?

Divu cilvēku kopdzīvē bieži notiek līdzīgi. Dzīvesdraugam var piemist 19 teicamas īpašības, taču strīds sākas par to vienu, kuru mēs priekš sevis esam iekrāsojuši sarkanā krāsā.

Lūk, tas arī ir iemesls (ar sarkanu pasvītrot slikto), kuru mēs sevī "audzējam" no pašas bērnības un ko nekādi no savas apziņas nevaram izdzēst pieaugušā vecumā, tas kļūst par vienu no biežākajiem iemesliem ģimenes šķiršanās gadījumā, uzsver Tatjana.

Uz ko likts akcents, tas arī aug. Uz ko vērsta uzmanība, tas arī palielinās.

"Esmu runājusi ar lielu skaitu pāru par attiecību tēmu. Un 99% no tiem (pat tie, kuri šķiet ideāli) ir viena un tā pati problēma – sarkanās krāsas tinte partnera raksturā.

Ja es būtu izglītības ministre, es daudz ko mainītu skolu sistēmā. Ar bērnību viss sākas, no bērnības mēs iesoļojam pieaugušo dzīvē, paņemot līdzi visus mūsu ieradumus, un ne visi no tiem mums kalpo par labu.

Ieviešot "zaļās tintes principu", es ieraudzīju, ka pat tad, kad es meitai nenorādu uz kļūdām, tās pazūd pašas no sevis, jo viņa patstāvīgi cenšas darbiņu paveikt uz teicami, pati pēc savas brīvas gribas."

Blogere iesaka paanalizēt sava partnera rakstura "burtnīciņu", ar kādas krāsas tinti tu to izmanto. Bet tiem, kuri attiecības vērtē īpaši augstu, viņa iesaka to izdarīt rakstiski un tehniku pielietot nedēļas garumā.

Ja tu mājās nodarbojies ar bērna izglītošanu, izmanto tikai zaļās krāsas tinti un koncentrē viņa uzmanību uz to, kas ir labs.

Source

Cālis.lv

Tags

Attiecības ģimenē
Pamanījāt kļūdu?
Iezīmējiet tekstu un nospiediet Ctrl + Enter!

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Comment Form