Mamma uz izdegšanas robežas: astoņi veidi, kā nekaitīgi 'nolaist tvaiku'
Foto: Shutterstock

Tie, kuri ir ielūkojušies māmiņu forumos, zina, ka daudzas dalībnieces tos apmeklē, lai karstās diskusijās pastrīdētos ar citām mammām, vienlaikus pašas atbrīvojoties no negatīvām emocijām. Taču diemžēl tieši to pašu šīs mammas praktizē arī mājās.

Portāls "Letidor" kopā ar psiholoģi Alēnu Alu-Asu piedāvā daudz humānākus veidus, kā "nolaist tvaiku", kad negatīvās emocijas ir iekrājušās pārpārēm.

Protams, pirmie gadi pēc mazuļa piedzimšanas jaunajiem vecākiem, īpaši mammām, ir īsts pārbaudījums, un, pirmkārt, jau tas attiecināms uz emocionālo stāvokli. Kā ātri un nekaitīgi atgūt harmoniju, kad emocijas ir uzkarsušas līdz galējai robežai?

Bērna ienākšana ģimenē ir lielisks notikums, tomēr sievietes dzīvesveidā norisinās kardinālas pārmaiņas: māte vairs nepieder tikai sev. Viss, ko viņa dara, ir pakārtots bērna režīmam un vajadzībām.

Tieši savu personīgo vajadzību aizbīdīšana pašā pēdējā plānu punktā arī ir iemesls, kāpēc sievietēm draud fiziskā un emocionālā izdegšana. Mazuļa aprūpe katru dienu aizņem lielāko daļu mammas laika. Un tā tas turpinās mēnesi, divus, gadu, pusotru… Līdz laikam, kamēr bērns sāk apmeklēt bērnudārzu.

Atceries instrukciju lidmašīnā: "Sākumā skābekļa masku uzlieciet sev, bet tikai pēc tam bērnam. "Apzinies, ka tavi galvenie pienākumi bērna priekšā ir būt veselai un laimīgai, nevis saglabāt ideālu kārtību mājās un pa minūtēm izplānot režīmu. Tikai tad tu varēsi izaudzināt laimīgu mazuli. Jo mēs taču varam dalīties ar tuvākajiem tikai tajā, ar ko esam piepildīti paši, vai ne?" retoriski vaicā psiholoģe.

Tātad, ko var darīt, lai izvairītos no emocionālā sprādziena? Te būs astoņas nekaitīgas metodes, kā "nolaist tvaiku".

Saplēs vecu lupatu vai papīra loksni

"Mēdz būt situācijas, kad "tvaika nolaišanai" palīdz tikai vecā, pārbaudītā metode. Tie ir gadījumi, kad vienkārši nāk virsū histērija un var "norauties" attiecībā pret tuvākajiem cilvēkiem, ko nedrīkst darīt. Kā zināms, dažos birojos pat ir izlikti priekšnieku manekeni, lai darbinieki, kad viņiem ir pavisam slikti, varētu to sist, izlādējot negatīvās emocijas. Nē, Dievs pasarg, es nepiedāvāju mājās nolikt, piemēram, vīra manekenu, uzsver psiholoģe.

Taču negatīvo emociju izlādei ir ļoti labi padauzīt spilvenu, ja reiz boksa maisa nav pa rokai. Bez tam var saplēst kādu vecu papīra loksni vai lupatu – arī tas palīdz atbrīvoties no negatīvām emocijām, turklāt pat fiziskā veidā.

Ja ir vēlēšanās un lieka nauda, šādiem gadījumiem patiešām var ieviest mājās kādu gumijas lelli vai boksa maisu.

Mamma uz izdegšanas robežas: astoņi veidi, kā nekaitīgi 'nolaist tvaiku'
Foto: Shutterstock

Izdauzi putekļus

Ļoti labs veids, kā "atiet", ir izdauzīt putekļus no paklāja vai kāda gultas pārklāja, neizmantojot speciālo putekļu pletni. Aktīvas fiziskās darbības palīdzēs izlādēt visas iekrājušās dusmas.

Sarīko skandālu vienatnē

Vēl var ieteikt aiziet uz kādu iespējami nostāku vietiņu un izkliegties no sirds. Tikai jāiet kaut kur tālāk no apdzīvotām mājām, citādāk kāds vēl var izsaukt policiju. Un skandāls jāsarīko vienatnē vai arī, piemēram, kopā ar draudzeni. Mazo gan labāk atstāt mājās ar tēti vai vecmāmiņu.

Jā, patiešām, šis ir pilnībā pieņemams veids, kā sarīkot labdabīgu skandālu pašam ar sevi, var pat ar trauku plēšanu, tikai jādara tas vienatnē, lai bērni un vīrs neciestu. Šādā veidā var izlādēt emocijas, un redzēsi, ka nomierināties spēsi jau dažu minūšu laikā - atkal būsi "vecā, labā" mamma.

Mamma uz izdegšanas robežas: astoņi veidi, kā nekaitīgi 'nolaist tvaiku'
Foto: Shutterstock

Nomazgājies aukstā ūdenī

Ja tu sāc uzvilkties, dusmoties un jūti, ka tūliņ, tūliņ mājās būs skandāls, nekavējoties ej nomazgāties aukstā ūdenī.

Var arī iziet citā istabā vai virtuvē, pastāvēt uz balkona, dziļi ieelpot. Tātad, pacenties vienkārši nomainīt vidi.

Komunicē kā pieaugušais

Daudzas mammas, atrodoties bērna kopšanas atvaļinājumā, pat normāli runāt aizmirst, un pa māju pieradušas ucināties ar bērnu, muldēt bērnu valodā.

Patiesībā, mainīt intonāciju un ucināties pat nevajadzētu ar bērnu – viņš tāpat to nesaprot, bet paaugoties atcerēsies šos izdomātos vārdus.

Centies komunikācijā ar bērnu izmantot normālu runas veidu. Jā, un vispār – centies vairāk runāties ar pieaugušiem cilvēkiem, vismaz pa tālruni vai sociālajos tīklos.

Pastaigājies

Ja mājās ir kaut viens cilvēks ar labu sirdi, tad viņam var palūgt pieskatīt mazo, kamēr tu atļausies viena pati pastaigāties. Ja esi dusmīga, jūties izsmelta, uzreiz dodies pastaigāties. Bet pastaigai jābūt intensīvai – palielini soli, cik vien iespējams.

Bet ko darīt, ja nav ar ko atstāt mazuli, lai pati dotos ārā? Skaties nākamo punktu!

Mamma uz izdegšanas robežas: astoņi veidi, kā nekaitīgi 'nolaist tvaiku'
Foto: Shutterstock

Izvingrojies mājās

Stiepšanās vingrinājumi palīdz noņemt muskuļu sasprindzinājumu, paaugstina tonusu un palīdz nomierināties. Bet to galvenā vērtība ir tāda, ka nav nepieciešams doties uz sporta zāli, jo šādus vingrinājumus vari pildīt, neatejot no bērna.

Protams, tu teiksi, ka vislabāk "nolaist tvaiku", ir aktīvi dejojot pie skaļas mūzikas, taču to patiešām neizdosies izdarīt tieši blakus mazuļa gultiņai.

Lūk, te atradīsi stiepšanās vingrinājumus sasprindzinātiem muskuļiem un nogurušam prātam!

Ļaujies kaislei

Visbeidzot ir vēl viens labs veids, kā likvidēt negatīvās emocijas un atslābināties. Bet tas strādā tikai tad, ja tavs mīļotais ir "pa rokai". Ieteicams vētrains sekss.

Šī metode darbojas patiešām labi, lai savestu kārtībā savu psihofizoloģisko stāvokli, jo intīmo attiecību laikā organisms izstrādā "pozitīvo hormonu" un garastāvoklis acumirklī uzlabojas.

Source

Cālis.lv

Tags

Mamma Stress Garīgā veselība
Pamanījāt kļūdu?
Iezīmējiet tekstu un nospiediet Ctrl + Enter!

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Comment Form